DYNAMICO MET PRIMA ZEGE RICHTING LIONS

Door Dynamico - Een mooie zege voor de heren van Dynamico in de thuiswedstrijd tegen Watersley R+D: 28-24 na een ruststand van 15-11. Domper op de feestvreugde was het uitvallen van cirkelloper Merijn van Loon, die het fraaie bekeraffiche met LIONS lijkt te moeten missen.

Zijn blessure ontstond in de dying seconds. Extra zuur ook omdat Merijn dit seizoen al eerder een tijdje geblesseerd was. Dat gaf de zege op de laagvlieger een zwart randje. Dynamico heeft uit de laatste drie wedstrijden vijf punten gepakt en heeft nu een heel stevig gat richting de onderste 4.

Firouz Hosseini excelleerde juist in de slotfase. Zes van zijn zeven treffers vielen in die fase. Wout van Iperen werd weer topscorer, dit keer met acht treffers. De spannendste fase van de wedstrijd was kort na rust toen de Limburgers terugkwamen tot onder meer 18-17. Maar Dynamico was op tijd weer bij de les.

Dinsdagavond (20”45 uur) bekert Dynamico in de achtste finales tegen BNL-ploeg LIONS.

Scores Dynamico: Wout van Iperen 8, Firouz Hosseini 7, Jordi van Erp 6, Merijn van Loon 3, Erik Loeffen 2, Cas Kerstens 1, Nic Cornelissen-Wenting 1.
DAMES DYNAMICO RICHTEN ZICH OP IN WEERT

De dames van Dynamico hebben zich opgericht na twee nederlagen. Uit bij middenmoter Rapiditas 2 werd met 19-23 gewonnen. Bij rust was de stand nog gelijk: 11-11. “Hard werken loont”, was de conclusie van trainer/coach Peter van der Vloet.

De eerste goal na rust was voor de thuisploeg, maar gelukkig bleek het geen voorbode voor een nieuwe nederlaag. Maar Mirne Hoeks gooide raak vanaf 7 meter, waarna Gaby van de Meulenreek via een break de 12-13 maakte. Het was pas de eerste voorsprong sinds de 0-1 van diezelfde Gaby. In de eerste helft had Dynamico constant in de achtervolging gemoeten vanaf de 4-1.

Terug naar de fase kort na rust. Een open kans vanaf de cirkel betekende de 13-13, maar vanaf dat moment was het de Heesch/Osse equipe die de lakens uitdeelde. Evi Hoeks (foto), Gaby en Astrid Weug maakten drie treffers op rij: 13-16. Rapiditas 2 richtte zich nog een keer op (15-16), maar weer vier treffers op rij en het duel kende zijn Vorentscheidung.

De Limburgse dames kwamen niet meer verder terug dan tot drie treffers, dus je kunt stellen dat Dynamico het duel rustig uitspeelde zonder in gevaar te komen. Een groot compliment gezien de afwezigheid van Sabine Bouwman en Aemy Sevinga, die normaal gesproken samen altijd goed zijn voor minimaal tien treffers. De rol van topscorer werd dit keer waargenomen door Evi Hoeks, die superscherp was in de afronding en één treffer meer maakte dan zus Mirne.

Scores Dynamico: Evi Hoeks 6, Mirne Hoeks 5, Gaby van de Meulenreek 3, Anne van Munster 3, Luca Banken 2, Britta Schoones 2, Astrid Weug 1.