Dynamico: Sinterklaasweekend om snel te vergeten

Door Dynamico - Zowel de heren (eredivisie) als dames (eerste klasse Brabant) van Dynamico leden dit weekeinde een erg pijnlijke thuisnederlaag. De cijfers spraken boekdelen: de heren gingen met 20-37 ten onder tegen WHC/Hercules, de dames met 12-23 tegen Tremeg.

Foto: Rachelle Fotografie

De heren stonden na vier minuten al met 0-4 achter. Daarmee was de toon van de wedstrijd gezet. Dynamico kwam geen moment in het spel, vooral verdedigend kreeg het de zaken niet voor elkaar, en dan met name als de Hagenaren (een middenmoter) snel omschakelden van verdediging naar aanval. Alleen het laatste kwart van de wedstrijd was voldoende, maar toen was het verschil allang gemaakt. Een tegenvaller na de uitwedstrijd bij nummer twee BFC, die weliswaar verloren ging, maar genoeg perspectief leek te bieden. Hekkensluiter EHC won dit weekeinde wel, dus de ploeg van trainer Vladan Mijalkovic moet echt op gaan passen.

Scores Dynamico: Erik Loeffen 4, Chiel van Iperen 4, Harm van Iperen 3, Frennie Bens 3, Thomas van Kessel 2, Frank Loeffen 2, Firouz Hosseini 1, Twan van Iperen 1.

Foto: Rachelle Fotografie

De dames speelden zaterdagmiddag al, omdat de wedstrijd vanwege de coronamaatregelen niet na 17 uur gespeeld mocht worden. Thuis tegen laagvlieger Tremeg ging zo’n beetje alles mis wat mis kon gaan. ‘We leken wel op Puerto Rico’, was de conclusie van de dames, refererend aan het land dat tijdens de openingsronde flink (55-15) klop kreeg van de Oranje dames. Ook de dames hadden maar één goede periode, de tien minuten na rust. De overige delen van de wedstrijd was er een gebrek aan scherpte, dat zich op allerlei manieren manifesteerde.

Voor beide teams een (Sinterklaas)weekend om snel te vergeten dus.

Scores Dynamico: Sabine Hommersom 4, Quinty Kuijpers 3, Anouk Maas 3, Maud van de Wetering 1, Luca Banken 1.