Foreholte verliest van HMS/Achilles

Door Chris van der Spek - De heren van Foreholte moesten zaterdag 27 november op eigen terrein spelen tegen HMC/Achilles. Dat is voor Foreholte een geheel onbekend team in het eerste (echte) seizoen dat ze uitkomen in de hoofdklasse.

Foreholte ging goed van start en verraste Achilles in eerste instantie, dat zeker in het begin van de wedstrijd geen vuist kon maken. Maar geleidelijk slopen er bij de thuisploeg wat onzuiverheden in het afmaken. In plaats van resoluut de kansen af te ronden werden er boog- of draaiballen op het doel van Achilles geschoten, wat resulteerde in diverse snelle tegenacties van Achilles. En zo waren beide teams in de eerste helft nagenoeg in evenwicht in deze zeer sportieve wedstrijd. Pas in de laatste 20 seconden van de eerste helft wist Achilles één punt meer te maken en ging met een niptr 11-12 voorsprong richting de kleedkamer. Daar werd getracht de puntjes op de i te krijgen, maar werd ook geconcludeerd dat vooral doorgegaan moest worden op de ingeslagen weg, maar dan wel met resoluut afmaken.

Gaten

De start van de tweede helft was voor Achilles. Verdedigend liet Foreholte wat gaten vallen, maar door goed keeperswerk konden de acties van Achilles niet altijd worden verzilverd. Helaas was het verdedigend niet snel opgelost en kon ook het keeperswerk de ballen van Achilles niet meer stoppen.

Zo liep Achilles een beetje uit. Daarop anticipeerde Foreholte goed, maar liet het afmaken nog steeds te wensen over en slopen er meer slordigheden in het spel. Die werden afgestraft door Achilles, dat beter speelde en de wedstrijd naar zich toe trok.

Foreholte probeerde wel, maar het lukte niet. En zo klonk daar het eindsignaal van de scheidsrechter P. van der Kloet, die deze sportieve wedstrijd zeer goed (solo!) floot en onder controle had, liet doorspelen daar waar het kon en rechtvaardig was in zijn beslissingen. Met een eindstand van 25-30 zijn helaas de felbegeerde 2 punten wederom meegenomen door het uitspelende team.

Gelijkmatig

Foreholte staat nu op een 7e plaats in het klassement. “We zullen als team iets moeten gaan doen aan het meer gelijkmatig spelen van competitiewedstrijden. Want het rare is dat bij de landelijke bekerwedstrijden Foreholte weet te winnen van teams uit ere- en tweede divisie. Dus is er genoeg werk aan de winkel voor dit jonge herenteam,” klonk het na afloop positief.