Füchse Berlin weer in het goede spoor

Van de Redactie – Twee nederlagen in de laatste vier duels maakten het thuisduel voor het Nederlands getinte Füchse Berlin (vijfde plaats met 18 uit 12) tegen Leipzig in de tweede Bundesliga tot een cruciale ontmoeting. De tegenstander, met negen nederlagen in 14 duels, moest geen onoverkomelijke problemen hoeven op te leveren na de winterstop van drie weken. Maar het werd een ‘narrow escape’.

Füchse schoot uit de startblokken met een 4-0 run door doelpunten van Djazzmin Trabelsi, Lynn Molenaar en Iva van der Linden. Hierna haperde de machine en werden er teveel 100% kansen gemist. Na 17 minuten kwam Leipzig langszij: 8-9. Berlin kreeg het lek niet boven en ging rusten bij een 14-17 achterstand.

De pauze had blijkbaar goed gedaan, de start was wederom goed maar bij de ‘Anschlusstreffer’ liep de ploeg tegen een tijdstraf aan waardoor Leipzig weer uit kon lopen.

Pas acht minuten voor tijd kwam Berlin weer op voorsprong: 24-23. De Füchse bouwden dit goed uit naar 27-24, maar weer dreigde een tijdstraf roet in het eten te gooien.

Met nog 10 seconden op de klok én balbezit bleef de marge van plus 1 gehandhaafd ging de overwinning naar Füchse Berlin: 27-26.

Nederlandse treffers kwamen van de hand van Djazzmin Trabelsi (9, 4 strafworpen), Lynn Molenaar (4 en meer dan een handvol assists) en Iva van der Linden (2). Bo Dekker en Lisa Vlug kwamen niet tot scoren.

Stand aan kop in de tweede Bundesliga:

1. Göppingen (14-24); 2. Solingen (13-23); 3. Waiblingen (13-23); 4. Regensburg (14-19); 5. Berlin (12-18).

Programma Berlin:

15-1 Herrenberg - Berlin; daarna vijf thuisduels met Regensburg, Werder Bremen, Nürtingen, Mainz en Ketsch.

cover Team Spreefüxxe Berlin

foto club