GEHAVEND DYNAMICO KAN HET AALSMEER 2 NIET LASTIG MAKEN

Door Dynamico - Met enkele geblesseerden in de selectie wist Dynamico dat het een moeilijk karwei zou worden om Aalsmeer 2 punten afhandig te maken. Dat gebeurde dan ook niet: 19-29 na een ruststand van 10-15.

Het duurde lang voor Dynamico zijn eerste treffer gemaakt had. Pas na een minuut of zeven toen de gasten al vier keer gescoord hadden. Erik Loeffen gooide raak vanaf de opbouw. En dat had niet gehoeven, want daarvoor kreeg de equipe van trainer Damir Josipovic genoeg kansen om al eerder van de nul te zijn. Het zorgde ervoor dat de spanning direct al uit het duel was.

Daarna ontspon zich een redelijk gelijkwaardig duel in de eerste helft, maar wel in de wetenschap dat Aalsmeer 2 al een ruime voorsprong had. Rust: 10-15. In de tweede helft een soortgelijk scenario. De gasten verruimden de voorsprong, waardoor de kans op een comeback snel verkeken was. Martin van Iperen en Olaf Langens vielen in en scoorden samen drie keer. Direct erna moesten zij met het tweede spelen, thuis tegen Tremeg in de tweede divisie. Dat duel werd degelijk gewonnen (24-20), waardoor die ploeg in de bovenste regionen mee blijft draaien.

Scores Dynamico: Jordi van Erp 5, Thomas van Kessel 3, Cas Kerstens 2, Erik Loeffen 2, Frank Loeffen 2, Martin van Iperen 2, Olaf Langens 1, Victor Schurink Quintero 1, Frennie Bens 1.
 DUBBELTJE VALT VERKEERD IN SLOTFASE VOOR DAMES

De dames van Dynamico hebben het topduel bij Swift Helmond met 28-27 verloren. Bij rust stond de formatie van Peter van der Vloet nog met 15-16 voor.

En ook in de slotfase leek het de goede kant op te gaan, toen onze dames bij 25-23 twee keer op rij scoorden. Sabine Bouwman scoorde vanaf de cirkel, terwijl A-junior Marit van de Laar (sowieso goed op dreef dit duel met drie goals) vanaf de rechterhoek de gelijkmaker produceerde. En ook de 26-25 werd soortgelijk beantwoord: treffer Sabine Bouwman vanaf de cirkel en nog een doelpunt vanuit de rechterhoek, dit keer van de hand van Astrid Weug: 26-27. Maar zoals vaker deze wedstrijd, kwam er weer een omslag. De linkeropbouw, de grote plaaggeest al de hele wedstrijd, knalde twee keer raak. Vervolgens was er te weinig tijd voor een gelijkmaker.

Een gelijkspel zou eigenlijk wel het meest recht hebben gedaan aan de verhoudingen binnen de lijnen. Maar zo werkt het niet in de sport. Het had wellicht anders gelopen als Dynamico net na rust wat breaks had gescoord in plaats van gemist, waardoor er geen grotere voorsprong kwam. En de donkerblauwe ploeg had ook moeite met de bal voor hars, waardoor best wel wat aanvallen in de kiem gesmoord werden.

Scores Dynamico: Sabine Bouwman 7, Aemy Sevinga 5, Mirne Hoeks 4, Marit van de Laar 3, Jessie van Lieshout 2, Anne van Munster 2, Astrid Weug 2, Luca Banken 2.