HATTRICK VOOR BDC

Door BDC / Paul van den Deijssel - De mannen van AutoSmeeing/BDC wonnen zaterdagavond met 25- 23 van de reserves van Unitas uit het Drentse Rolde. Door de derde overwinning op rij speelde de Soester formatie zich zo goed als veilig in een tweede divisie waarin de krachtsverhoudingen minimaal zijn.

Begin februari stopte Hennie van der Vaart als trainer/coach bij de Soester formatie om diverse redenen, de gedreven oefenmeester uit Houten hoopte hiermee een schokeffect te creëren om de mannen wakker te schudden. Onder interim trainer/coach Charles van Kordelaar laat het team zich van zijn beste kant zien.

Thomas Visser: vijf keer succesvol, foto club

De thuisploeg kwam uitstekend uit de startblokken, wat resulteerde in een 3-0 voorsprong. De dit kalenderjaar ongeslagen gasten (5 overwinningen op rij) gaven zich echter niet zomaar gewonnen na een lange busreis. Na de 4-4 ontspon zich een gelijk opgaande strijd die qua aanzien niet de hoofdprijs verdiende. Kort voor de rust konden de blauw/zwarten met een drietal fraaie treffers een gaatje slaan: 12-9.

Na de hervatting eenzelfde beeld, veel balverlies en het missen van opgelegde kansen door beide partijen. De thuisploeg bleef ondanks het uitvallen van Tim Zwart (enkelblessure) en Stan Timmer (kniekwetsuur) aan de positieve kant van de score.

Topscorers BDC: Thomas Visser 5, Stan Timmer 5, Stefan Casteleijn 4, Steven van de Hoef 3, Johnny van Gulik 2, Tim Zwart 2, Rik Hubbeling 2, Domeniko Weenink 1 en Walter van de Hoef 1.