HMC-DAMES HOUDEN DE PUNTEN IN 'T VEER

Door HMC - Afgelopen zaterdag was HMC gastvrouw voor NOAV. De Limburgse dames waren in de eerste wedstrijd veel te sterk, dus revanche gevoelens waren zeker een drijfveer om er iets mooie van te maken in de eerste thuiswedstrijd van 2023. Een goed gevulde hal geeft ook extra energie.

Toch waren er zorgen in de aanloop. Zowel Nikki Crielaars, Sietske van Cauter en Merel Smit geblesseerd, Lisa Pas nauwelijks inzetbaar en dan ook nog alleen aanvallend en Simone Pieterse op stage in het verre Finland. Dus daarbij het debuut van tweede teams-speelsters Roos Lammerts, Milou Ansems en Michelle van den Heykant. Ook Jasmijn Rijpert maakte haar eerste optreden in het vlaggenschip, zij komt over van het B-team.

Afspraken om meteen scherp te starten werden gemaakt, maar de keepster van NOAV dacht daar anders over. Vier  gemiste kansen en dan staat het 0-3. Indy van Vuuren, die een geweldige eerste helft zou spelen haalde de 0 van het scorebord. En de achtervolging werd ingezet. Keepster Lisa de Ritter zorgt er voor dat een strafworp geen score oplevert. Bij 5-5 weer terug bij af. De gasten slaan weer een gaatje, 5-8 en 8-10 (20’) . Via Manon Stege, Noa van Vliet en Anouk de Leeuw staat het plots 12-10 en is dat meteen de eerste voorsprong voor MHC. NOAV sluit weer aan tot 12-12, Merlijn Vorstenbosch en Zoë van Vliet zorgen voor 14-12. Een tegentreffer betekent 14-13. Het slotakkoord is nu voor HMC en bij 17-13 wordt er gerust.

BLESSURES

Het goede gevoel overheerst tijdens de pauze. De Veerse meiden kennen nu wel een pikstart en lopen meteen uit naar 20-13. Het gaatje lijkt bij 25-20 even zorgelijk te worden, maar Indy en Lisa Pas brengen de marge weer naar 7. Lisa moest toch worden ingezet na een zware botsing van Anouk en een tegenstandster. Beiden moesten na verzorging stevig geblesseerd het veld verlaten. Anouk met een zeer pijnlijke schouderblessure, die haar zeker 6 weken aan de kant zal houden. De NOAV-speelster kon ook niet meer verder spelen. Zoé zorgde met de 30e voor de bitterballen. Tweede keepster Lotte van Die maakt zoveel indruk bij een strafworp, dat NOAV niet meer dichterbij kon komen. Michelle neemt de verdedigende taken van Lisa Pas over en hard werkend komt de eerste overwinning in 2023 niet meer in gevaar: 31-23.

Blije gezichten met een donker randje door de blessure van Anouk, die naar het ziekenhuis moet. 2 dure punten.

Scores HMC: Indy van Vuuren 7, Zoé van Vliet 5, Anouk de Leeuw en Noa van Vliet ieder 4, Lisa Pas, Manon Stege, Ester Smits 3 en Merlijn Vorstenbosch ieder 2.

Maar in deze tweede divisie B gebeurt er van alles. Soeverein koploper Quintus 3 krijgt klop bij rode lantaarndrager LimMid, Ventura klopt Venlo 2 en Westlandia houdt de punten tegen V&L 2.

UITSLAGEN EN STANDEN LANDELIJKE COMPETITIES:

cover Zoé van Vliet scoorde vijfmaal namens HMC

foto club