MEOS KLIMT NA UITZEGE NAAR PLEK 4

Door MEOS - Na twee verliespartijen wilde de vrouwenploeg van MEOS het liefst niet 6 uur voor niks in de bus zitten. De speelsters waren erop gebrand om twee punten van ZAP af te pakken en in de bus mee naar Limburg te nemen. Dat lukte: 26-28 winst.

MEOS speelde een hele constante wedstrijd en stond het hele duels aan de positieve kant van de score. Maar echt uitlopen kon niet echt. De Limburgsen konden zich zeker geen mindere fase permitteren. Door als team hard te werken en de cirkel goed te verdedigen, kwam ZAP ook niet makkelijk tot scoren. De ruststand was 11-13.

Na rust kwam de thuisploeg snel langszij. Toch hield MEOS vertrouwen en bleef als team handballen. ZAP gooide de trukendoos open, haalde keepster van het veld en ging met mandekking spelen. Gelukkig pakte dit niet goed uit en bleven de gasten scoren. In de laatste 5 minuten stopte Loes Bruekers nog twee open doelkansen waardoor de twee punten save waren en de busreis met plezier tegemoet gezien werd.

“We dachten: ‘LEUK, we maken ff een fotootje voor het scorebord’ ...uhm….maar…..wie kan de foto maken? Wacht, we vragen de scheids…..nou, de scheidsrechters hadden hartstikke goed gefloten, maar een foto maken met de stand erbij bleek nét niet te lukken.”

Superblij met de winst, een echte teamprestatie. Volgende wedstrijd op zondag 25 februari tegen de ‘buren’ van MHV’81 uit Mill. De ploeg roept heel Nederweert op om dan te komen supporteren met trommels, fluiten, vuvuzela’s of iets wat je in huis hebt liggen en kabaal maakt.

Uitslagen en standen: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen