MHV'81 WINT TOPPER VAN FORTISSIMO

Door MHV’81 – Afgelopen zondag speelde MHV’81 de topper tegen nummer twee Fortissimo in Cothen. Met een vrijwel complete selectie vertrokken de dames in de busjes van Beelen Verhuur. De trainsters van MHV’81 hadden een duidelijk strijdplan gemaakt over hoe het team de wedstrijd in zou gaan.

Fortissimo opende de score maar de Millse dames zaten direct goed in de wedstrijd waardoor de score gelijk op ging. Na enkele minuten sloeg Fortissimo een gaatje van vijf doelpunten maar dat werd snel teruggebracht tot een verschil van drie doelpunten. Het spel was op zich prima maar het was vooral zoeken hoe de sterke aanval van Fortissimo bestreden moest worden. Na 13-9 kreeg MHV meer grip op de aanval en kwamen de Millse dames wat dichterbij en gingen de ploegen rusten met een stand van 17-14. Gezien het spel geen reden voor paniek.

SPANNING STIJGT

De tweede helft begon MHV niet zo sterk. Het team was zowel in de aanval als in de verdediging zoekende. Fortissimo kon de voorsprong vergroten tot 20-16. Vijf minuten later kon MHV het gat weer verkleinen: 21-20.  De spanning bleef stijgen. MHV bleef spelen in een hoog tempo waardoor Fortissimo de scherpte verloor in de slotfase.

Met nog twee minuten op de klok was er een gelijke stand: 26-26.  Hierna trok MHV de wedstrijd naar zich toe en kwam voor het eerst op voorsprong. Fortissimo had nog een aanval om op gelijke hoogte te komen maar de Millse verdediging liet geen ruimte. Daardoor had MHV nog een aanval met nog maar twintig seconden op de klok. MHV speelde dit goed uit en met nog 4 seconden op de klok scoorden de dames 26-28! De wilskracht van de Millse dames heeft uiteindelijk 2 punten opgeleverd.

Komende zaterdag (19:30 uur) staat de laatste thuiswedstrijd  op het programma als MEOS uit it Nederweert op bezoek komt.

cover Diede Baltussen aan de bal namens MHV'81

foto club