MHV'81 WORSTELT ZICH NAAR OVERWINNING

Door MHV’81 - In een bloedhete sporthal in het Limburgse Beek speelde MHV’81 de eerste uitwedstrijd van het seizoen tegen de dames van Beekse Fusie Club. Het was een nog onbekende tegenstander voor de dames van MHV’81 omdat BFC afgelopen seizoen namelijk uit de eredivisie degradeerde.

Na een korte warming up startte de wedstrijd. De Millse dames begonnen slordig, waardoor BFC al vroeg in de wedstrijd de leiding pakte. Hierna kwam MHV’81 op gang en wisten ze de achterstand om te buigen tot een gelijke stand. Na tien minuten handbal stond er een stand van 6-6 op het scorebord. MHV bleef, ondanks de hitte, in hoog tempo doorspelen. Vanaf elke positie werden er mooie goals gemaakt en zo gingen de dames met een verschil van vier doelpunten voorsprong de rust in: 12-16.

In de tweede helft startte MHV scherp. Via goed uitgespeelde aanvallen en een aantal goede stops van Nienke van den Boom konden de dames van MHV de voorsprong uitbreiden naar 17-23 na tien minuten spelen. Hierna verslapte het Millse spel en kon BFC puntje voor puntje inlopen. Ondanks een chaotische eindfase bleef MHV scoren en zo kwam de overwinning niet meer in gevaar.: 29-32.

Volgende week zaterdag speelt MHV om 19:30 het thuisduel tegen SEW 2.

cover Team MHV'81 seizoen 2023-2024

foto Your Story Fotografie - Mill