M.I.C. houdt punten in eigen huis, winst op Someren

Door M.I.C. - Nadat we de eerste wedstrijd kansloos tegen V&L 2 verloren hadden, zowel van de ploeg V&L als van de hars op de bal, hebben we dit afgelopen donderdag dit ruimschoots goedgemaakt om in de beker met 20-18 te winnen van competitiegenoot HV Limmid. Tweede bekerronde is dus een feit.

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Handbal Someren op het schema. Voor Eric-Jan Hermans,  trainer/coach HV MIC DS1, een speciale wedstrijd: hij was de vorige drie seizoenen werkzaam bij die ploeg, met veel resultaat en plezier.

Georgie Eijkenboom neemt het doel van Someren onder vuur, foto Rob Creemers

De ambiance in de sporthal is gedaald naar het vriespunt, zelfs ver onder nul: geen publiek, geen Frenske in de kantine dus moesten we het zelf gaan doen.

In de bespreking vooraf werd aangegeven waar de sterke punten lagen van Handbal Someren en dat daar aandacht aan gegeven moest worden. Na 10 minuten stonden we met 3-6 achter en moesten alle hens aan dek. Vanuit de organisatie weer terug en aanval voor aanval opbouwen. De winst moest liggen in het collectief verdedigen. Na dat we dit weer opgepakt hadden met zeer sterk verdedigingswerk kwamen we met rust op 1 doelpunt voorsprong: 13-12.

De start van de 2e helft was veelbelovend. Handbal Someren kwam telkens terug maar we bleven aan de goede kant van de score. Met nog een kleine 7 minuten namen we een afstand van twee doelpunten door collectief goed te verdedigen en de mogelijkheden die we kregen in de aanval slim af te ronden. Zowel de eerste als de tweede lijn was op schot. Ook de buitenkansjes, zo als de gegeven 7-meters werden 100% benut. De eindstand werd vastgelegd op 22-19.

De eerste winst in de competitie is binnen, een goede start ook in de beker. Dit smaakt naar meer.

cover M.I.C.-speelster Demi Stevens aan de bal tegen Someren

foto Rob Creemers