MILLSE DAMES TREKKEN AAN LANGSTE EIND IN AANTREKKELIJK DUEL

Door MHV’81 - Afgelopen zaterdag speelden de dames van MHV ’81 hun tweede thuiswedstrijd van dit seizoen tegen de tweede ploeg van het West-Friese SEW. Fenna Roijendijk en Ise Driessen waren pupil van de week en Bevers Steencentrum was wedstrijdsponsor. Het werd uiteindelijk een ruime 36-26 zege.

Nicole Nijenhuis opende de score maar plaaggeest Kyra Filemieg maakte met een verwoestend schot  direct gelijk. Dat deed ze op de kenmerkende manier; buiten de 9-meterlijn met sprongschot over alles en iedereen heen. SEW speelde met een aantal lange opbouwers met stevige schotkracht.

Nicole Nijenhuis was in de openingsfase degene die de Millse doelpunten voor haar rekening nam. Vanaf 5-5 was Lieke van Baal degene die de scores overnam waardoor MHV uitliep tot 9-6. Alle doelpunten werden muzikaal ondersteund door onze nieuwe wedstrijd-DJ Milan.

De Millse dames misten een paar mogelijkheden maar hadden inmiddels wel grip gekregen op de schutters van SEW. Daarnaast waren de Noord-Hollandsen niet bij machte om het hoge tempo van de MIllse dames bij te houden. En wat extra vervelend voor SEW was: vrijwel iedereen aan Millse zijde scoorde. Een time-out bij 12-9 (Sterre Jacobs) kon het tij niet keren want Sterre maakte ook direct 13-9. De ruststand werd bereikt met 17-11.

SPANNING TERUG

In de tweede helft scoorde Laura Swinkels 18-11 uit een strafworp. Waar je de nekslag voor SEW verwachtte gebeurde het tegenovergestelde. Aan Millse zijde werden veel kansen gemist en bij SEW lukte alles. In no time werd het 18-16 en was de spanning volledig terug.

Lieke van Baal maakte echter twee doelpunten en Nienke van de Boom stopte een paar fraaie ballen. De Millse dames herpakten zich op het juiste moment. Tot 22-20 hield SEW nog bij maar daarna ging het hard. De gasten werden moe en de Millse dames gaven weer gas. Break-outs, onderschepte ballen en gewoon fraaie aanvallen; alles lukte nu. Met name Evi Bens waande zich in de schiettent op de kermis. De coach van SEW hoopte met een time-out het tij te keren of tenminste het tempo uit de Millse aanvallen te halen. Dat lukte echter niet. Ook Fenna Siebers pikte haar doelpunten mee. De eindstand van deze aantrekkelijke wedstrijd 36-26.

Link naar wedstrijdfoto’s: https://photos.app.goo.gl/JM1a5iXij4RngAyt6

Zaterdag 23 september (19:30 uur) speelt MHV’81 in het Overijsselse Borne tegen ZVBB’21. Die ploeg versloeg dit seizoen al de nummers één en twee van vorig jaar dus dat wordt zeker geen makkie.

cover Diede Baltussen namens MHV'81 aan de bal tegen SEW

foto Günther Robbrecht