Mindere fases betekenen verlies voor Olympia

Door Olympia/DOS - OSS - Ook de tweede wedstrijd van het seizoen hebben de handballers van Olympia'89/DOS'80 verloren. Er waren wat parallellen te trekken met het duel van vorige week met WHC-Hercules. Ook Kras Volendam 2 stond bij rust met zeven goals voor, om uiteindelijk de Osse Mondriaanhal te verlaten met een zege van zes treffers verschil.

Vorige week waren de cijfers 6-13 en 20-26, deze week 13-20 en 34-40. De Ossenaren beginnen zodoende met nul uit twee, een start die totaal niet gewenst is. En die de heren ook niet gewend zijn, maar in de eredivisie moet je zestig minuten top zijn om te winnen.

En dat was promovendus Olympia niet. In beide helften speelden de rood-zwarten 20 à 25 minuten prima, maar in die andere minuten maakte de tegenstander juist het verschil. In de eerste helft had Volendam twee goede runs (1-7 en 2-8) tegenover een van de thuisploeg (5-0). Die afwisselende fases betekenden dat de stand van 5-5 naar 6-12, naar 11-12 en naar ruststand 13-20 gingen.

De ploeg van trainer Frans van Erp kwam in het begin van de tweede helft dankzij onder anderen Olaf Langens en Twan van Iperen terug tot twee verschil (21-23). Bij 24-27 leek het nog spannend te blijven, maar toen de twee treffers daarna allebei voor de reserves van de handbalgrootmacht waren, was de wedstrijd beslist.

Het laatste kwart van de partij bracht nog wel mooie momenten aan beide kanten, maar een kentering kwam er niet meer. Jordi van Erp maakte in de zoemer de laatste treffer van het duel: 34-40.

In de slotfase mocht jeugdkeeper Paul van Iperen nog behoorlijk was minuten maken, dat deed hij netjes. Een andere jeugdexponent, Thomas van Kessel, kreeg iets minder speeltijd, maar maakte daarin wel een knappe goal.

Al met al een betere wedstrijd dan vorige week, zeker als je in ogenschouw neemt dat Martin van Iperen en Geert van de Goor na hun blessures vorige week niet mee konden doen en zodoende de selectie al een beetje is uitgedund. Volendam was constanter en nam dus terecht de punten mee.

Olympia: Frennie Bens 4, Youri Jonkers 4, Chiel van Iperen 4, Olaf Langens 4, Kevin de Leeuw 3, Jordi van Erp 3, Frank Loeffen 3, Twan van Iperen, 3, Erik Loeffen 3, Harm van Iperen 2, Thomas van Kessel 1.

cover archieffoto HSP