Mooie afsluiting van het seizoen voor dames MHV’81

Op zaterdagavond 11 juni speelden de dames van MHV’81 hun laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Dit was tevens de laatste wedstrijd van Jara Jacobs, Marijn Weren, Talitha Maas en coaches Rob van den Akker en Bas de Gier. Er stond, met name voor de bezoekers, nog van alles op het spel. E&O, de ploeg uit Emmen, zou bij een overwinning nog kunnen promoveren naar de eredivisie.

Al snel kwam MHV op voorsprong door een stafworp die werd gescoord door Lieke van Baal. Door een aantal snelle aanvallen, stond er na drie minuten spelen zelfs 4-0 op het scorebord. E&O had geen antwoord op het hoge speeltempo van onder andere Evi Bens, Sterre Jacobs en Maud van Schipstal. Tijdens de eerste vijftien minuten stond ook de verdediging erg sterk. E&O kwam nauwelijks tot scoren; 6-2. Door tijdstraffen aan Millse zijde kon de ploeg uit Emmen toch weer aanhaken; 8-7. Uiteindelijk wist MHV’81 toch voor de rust nog een klein gaatje te slaan; 13-10.

In de tweede helft begon MHV’81 wederom sterk. Door middel van snel spel stond het na één minuut spelen al 15-10. Ook nu stond de dekking goed en de voorsprong werd vergroot naar acht doelpunten. Halverwege de tweede helft leek het toch nog even spannend te gaan worden; 29-27. Het was uitgerekend Marijn Weren die met twee doelpunten de genadeklap uitdeelde. De bezoekers uit Emmen wisten dat ze gingen verliezen. Keepster Jara Jacobs, die een uitstekende afscheidswedstrijd keepte, wist in de laatste minuut zelfs nog vanuit haar eigen doelgebied te scoren. Uiteindelijk won MHV met 37-30.

Na afloop werd in de kantine op passende wijze afscheid genomen van de speelsters en trainers. Na een lang seizoen eindigt MHV’81 waarschijnlijk op plek 3 of 4 van de eerste divisie. Een uitstekende prestatie, die zelfs recht geeft op promotie naar de eredivisie. Die stap is echter voor het jonge team nog wat te snel, dus vandaar dat die plek wordt afgestaan. Het laatste dankwoord is voor de supporters. Hopelijk zijn jullie er volgend seizoen weer bij.