ONNODIG SPANNEND MAAR DSS WINT SLOTDUEL

Door DSS – Zaterdagavond speelde dames 1 van DSS de laatste wedstrijd van dit lange seizoen tegen de hekkensluiter van de eerste divisie, Westsite. De thuiswedstrijd werd met 40-18 gewonnen, maar de wedstrijd was vandaag niet zomaar gewonnen. Deze keer was de overwinning nipt: 27-28.

In de eerste 10 minuten handbalde DSS redelijk naar hun niveau. Veel tempo, simpele druk en scoren. Verdedigend hadden de Heemskerksen echter moeite met de opbouwers van de Amsterdamse opponent. Daarom kon DSS niet ver uitlopen (3-6, 6-9). Het verschil bleef steeds rond de 3 à 4 punten hangen. Veel slordige passes en balverlies zorgden ervoor dat Westsite de kans kreeg om te scoren. DSS kreeg nog steeds geen grip op hun aanval en daardoor kwam de thuisploeg steeds dichterbij (12-16). Vlak voor rust kregen zij helemaal de smaak te pakken en konden zij inlopen tot één punt verschil: 16-17.

ANDERS HANDBALLEN

DSS wist dat het de tweede helft anders moest handballen, want dit is niet wat zij kunnen. Maar ook in die tweede dertig minuten kwam het er niet uit. Wel werd er weer een klein gaatje van 3 punten geslagen (18-21), maar ook dat kon Westsite redelijk dichtlopen (20-21). DSS maakte veel technische fouten en liep tegen onnodige tijdstraffen aan waar Westsite van profiteerde.

Maar toch wisten de Heemskerksen een iets groter gat te slaan van 5 punten (20-25, 21-26), wat weer een beetje lucht gaf. Ook nu wist de Amsterdamse hekkensluiter dit gat weer dicht te lopen (24-26). De laatste 5 minuten werden onnodig spannend gemaakt. In de laatste minuut stond DSS 2 punten voor, maar wist Westsite, d.m.v. een lange aanval, te scoren. Hierdoor was de stand met nog 40 seconden te spelen 27-28.

Tien seconden nog op de klok, coach Mark Neeft riep zijn ploeg nog één keer bij elkaar en wisten de dames wat ze moesten doen. Westsite ging man-to-man verdedigen, maar DSS wist die ene treffer voorsprong gelukkig niet meer uit handen te geven.

Het was niet de beste wedstrijd om het seizoen mee af te sluiten, maar gelukkig wel gewonnen. Nu hebben de dames een week rust verdiend, waarna ze weer vol gas verder zullen trainen voor komend seizoen.

Op 1 en 2 juni zullen zij ook deelnemen aan het eigen ITQ DSS beachhandbaltoernooi in Heemskerk.

DoelpuntenDSS: Kim de Ruyter (6), Yvett van Dijk (4), Ilse Groot (4), Natasja de Vries (4), Hiske van der Weide (4), Livvia Adrichem (2), Demi Bleeker (2), Roos van Hensbergen (1) en Daphne Neeft (1).
UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen

cover Van de zaal naar het zand: 1 en 2 juni ITQ Beach Handbal Toernooi bij DSS Heemskerk

foto Cobi Neeft / archief HSP