Op Kwiek staat geen maat: tik voor Foreholte

Door Kwiek - Zaterdagavond stond de thuiswedstrijd tegen Foreholte op het programma. Die ploeg staat op plaats 6 en is elke wedstrijd goed voor zeker 30 doelpunten.

Vanaf het begin zit de druk er goed op en er wordt door beide teams snel gescoord. Uit de tegenaanval maakt Foreholte makkelijk goals, waardoor men Kwiek goed weerstand kan bieden: 15-12.

In de 10 minuten voor rust word het verschil langzaam groter, omdat Kwiek in de tegenaanval de bal een paar keer onderschept en in de break outs weten te scoren: 21-14.

Kwiek komt vol vertrouwen uit de kleedkamer, om nog 30 minuten alles te geven. Foreholte komt nog even dichterbij (24-18), maar dan is het Kwiek dat er een schepje bovenop doet.

Met goed keeperswerk van Femke Erkens en goede druk naar voren in de dekking weten de meiden keer op keer de bal te onderscheppen en doelpunten te scoren: 32-20. Er worden mooie aanvallen opgezet en daarmee loopt de doelpuntenmachine van Kwiek weer. Cirkelspeelsters Kim en Danique zijn samen goed voor maar liefst 14 treffers!

PCA Kwiek wint overtuigend en met grote cijfers van Foreholte 42-25!

Van deze kant uit een dikke pluim voor de jonge scheidsrechters Nijnuis en Westerhof welke een goede wedstrijd floten.

cover Kwiek-keepster Claudia ter Wal

foto Johan Wolff