OPNIEUW VERLIES VOOR DSS

Door DSS - DSS kent sinds de winterstop een mindere fase van het seizoen. Dat komt o.a. door een aantal blessuregevallen met als gevolg een incomplete selectie. Vorige week ging de wedstrijd tegen SEW 2 al verloren, zaterdag jl. ging DSS onderuit tegen ZAP uit Breezand. Op papier waren de resultaten van de twee Noord-Hollandse ploegen redelijk aan elkaar gelijk. ZAP had slechts één punt minder dan DSS.

Aan het begin van de wedstrijd ging de stand echter niet gelijk op. ZAP nam het initiatief, oogde scherper en overtuigender dan DSS. Na 10 minuten keken de Heemskerksen tegen een achterstand van 4 punten aan: 3-7.  Gelukkig ging het daarna beter.

Cirkelloopster Roos van Hensbergen nam de ploeg bij de hand en wist een aantal keren mooi te scoren. Zodoende werd de achterstand verkleind (8-10), maar aan het einde van de eerste helft sloeg ZAP toch weer een gaatje waardoor de teams met een stand van 11-15 de kleedkamers in gingen.

Na de rust was Ilse Groot de bepalende speelster aan de kant van DSS. Door zowel de doelpunten vanuit de hoekpositie als haar benutte penalty’s, kwam DSS terug tot 14-15. Helaas viel keepster Monique de Vijlder geblesseerd uit met een hamstringblessure evenals Semmy Le Noble met een knieblessure. Ondanks dat Indy Bangma haar doel kranig verdedigde, kon zij niet voorkomen dat de thuisploeg in een mum van tijd weer tegen een achterstand van 4 punten

aan keek. Dit verschil kon aan het einde van de wedstrijd ook niet meer worden goedgemaakt, waardoor de einduitslag 29-34 was.

Komende zaterdag (19:00 uur) speelt DSS in Emmen tegen E&). Die ploeg staat momenteel op de 5e plaats in de competitie met 3 punten meer dan DSS. Aan het begin van het seizoen won DSS met één punt verschil van E&O (28-27).

Doelpunten DSS: Ilse Groot (8), Roos van Hensbergen (8), Angelique de Groot (4), Kris van der Wijst (3), Maxime Sinnige (2), Hiske van der Weide (2), Semmy Le Noble (1) en Natasja de Vries (1).

UITSLAGEN EN STANDEN LANDELIJKE COMPETITIES: