PRIMA COMPETITIESTART SITTARDIA: WINST OP HA-STU

Door Sittardia - Zonder een (volledig) team van afwezigen en een gemiddelde leeftijd van 17 jaar als wissels trad Sittardia aan bij de ervaren studenten van Ha-STU. Terwijl de voorbereiding bedoeld is om spelers fit te krijgen gebeurde bij Sittardia het tegenovergestelde en viel de ene na de anders speler af.

Trainer De Koster was blij dat hij zes fitte spelers tot zijn beschikking had en moest de bank vullen met youngsters, terwijl teambegeleider Bjorn Stoffels, ook in wedstrijdkleding op de bank zat. De ploeg besefte dat men slim moest spelen en de krachten diende te verdelen. In de eerste helft scoorde de thuisploeg uit alle hoeken en standen maar wist Sittardia er met geduld altijd een doelpuntje in te prikken. Vooral de hoekspelers wisten de doelman van Ha-STU regelmatig te verslaan.

In het tweede gedeelte van de eerste helft werden de schoten van Ha-STU minder zuiver en wist Sittardia met 13-14 de broodnodige rust te bereiken. Er werden afspraken gemaakt over de korte wisselperiodes en vooral Joey Eijsvogels wist in de dekking op de vooruitgeschoven positie de aanvallers van Ha-STU uit hun ritme te halen.

Jammer was het dat Joey zichzelf niet beloonde door ook een doelpuntje mee te pakken. Joey werd uitstekend vervangen door een andere youngster Jarno Kooiman, hij wist met zijn lange armen de bal regelmatig te pakken en leverde deze taakbewust in. Doordat Sittardia wel zijn doelpunten bleef maken werd de tussenstand steeds voordeliger in het voordeel van de gasten. Via 13-17 en 17-22 werd naar een dikverdiende 22-28 eindstand gewerkt. In de laatste minuut werd topscoorder Remco Garritzen vervangen door de  laatste youngster Vincent Goessens waardoor ook deze speler zijn debuut maakte.

Smet op de wedstrijd was de nare knieblessure die Koen van Doremaele opliep bij het maken van het laatste doelpunt in deze overigens zeer sportieve wedstrijd die onder duidelijke leiding werd gespeeld.

cover foto Uros Hocevar / kolektiff