Prima start 2022 Dynamico met tweede winst op rij

Door Dynamico - De handballers van Dynamico hebben goede zaken gedaan door in speelronde 14 te winnen van V&L met 29-21 (rust: 15-13). Omdat hekkensluiter EHC verloor, is het gat met de laatste plaats en enige degradatieplek nu drie punten, terwijl ook de aansluiting is gevonden met de opponent van dit weekeinde, dat nog maar één punt meer heeft. Nadat 2021 goed werd uitgeluid, werd 2022 nu goed begonnen.

Het begin van de wedstrijd bleek gelukkig geen voorbode van wat de Dynamico-supporters voor de buis te wachten stond. V&L kwam scherp uit de startblokken, stond constant op voorsprong en maakte bij 4-5 zelfs drie treffers op rij. De thuisploeg liet de koppies niet hangen en twee keer op rij gooide Chiel van Iperen raak, gevolgd door een treffer van Frank Loeffen en een doelpunt uit een break van Jesper van Kessel.

V&L kwam nog één keer op voorsprong (8-9), maar het niet kunnen afstoppen van Chiel van Iperen kwam de vijfvoudig landskampioen duur te staan. De Lithoijenaar maakte zowel de 9-9 als de 10-9, terwijl Frank Loeffen de 11-10 en de 12-10 maakte. De gasten bleven in het spoor, maar Geert van de Goor zorgde voor het slotakkoord met de 14-12 en de 15-13.

Toch weer gelijk

Ondanks dat Erwin van den Elzen goed keepte, koos trainer Vladan Mijalkovic ervoor om in het begin van de tweede helft Paul van Iperen tussen de palen te brengen. En hij was direct belangrijk, met twee reddingen van open kansen. Hard nodig ook, omdat Dynamico ruim vijf minuten niet scoorde. Ook Paul kon niet voorkomen dat de stand weer helemaal gelijk werd getrokken: 15-15.

Jesper van Kessel doorbrak de impasse door vanuit de linkerhoek in de korte hoek van de keeper te gooien. En Chiel van Iperen tekende zijn laatste treffer van het duel aan, waardoor de marge weer naar 2 ging: 17-15. De 17-16 werd gevolgd door de beste periode van Dynamico. De 18-16 was de mooiste aanval van de avond, waarbij Merijn van Loon werd vrijgespeeld. De cirkelloper maakte geen fout. Jesper van Kessel met twee goals op de break zorgde voor een beslissende wending: 21-16.

Firouz twee keer op scorebord

Ook de volgende treffer van V&L werd beantwoord met een run van 4-0. Frennie Bens en Erik Loeffen kwamen op het scorebord, terwijl Frank Loeffen ook begon met zijn ‘inhaalrace’ ten opzichte van Chiel van Iperen – wat uiteindelijk lukte met ieder acht doelpunten. Bij 25-17 was de wedstrijd echt gespeeld. In de slotfase mocht ook de derde keeper, Rik Horbach, zijn kwaliteiten showen.

En heel leuk, Firouz Hosseini maakte in zijn speeltijd – de laatste 3.44 minuten – twee breaks vakkundig af: 28-20 en 29-20. De mooie kaap van dertig treffers werd niet geslecht, V&L scoorde nog wel. Eindstand: 29-21. De tweede zege op rij

Scores Dynamico: Frank Loeffen 8, Chiel van Iperen 8, Jesper van Kessel 5, Frennie Bens 2, Geert van de Goor 2, Firouz Hosseini 2, Merijn van Loon 1, Erik Loeffen 1.

cover Chiel van Iperen, acht keer raak namens Dynamico

foto archief HSP / Rachelle fotografie