Quintus 2 wint duel der reserves van SEW

Door Quintus - Het eerste team van SEW had net op zaterdag haar EC tegenstander verslagen en staat met een been in de volgende ronde, als de reserves van SEW op bezoek komen in de Eekhout hal. Ondanks de afwezigheid van een aantal speelsters komt SEW altijd goed voor de dag en speelt het verzorgt en leuk handbal. De ploeg uit Kwintsheul is vooraf dus gewaarschuwd.

Het is SEW2 dat brutaal de leiding neemt in de wedstrijd, het tempo ligt hoog en Quintus is ongelukkig in de afronding. Daardoor kan de ploeg uit Nibbixwoud weglopen. Het maximale gaatje dat ze weten te slaan is 3 doelpunten, verder laat Quintus 2 ze niet weglopen.
Halverwege de eerste helft sluipt Quintus 2 steeds dichterbij, en onder een hoog tempo dat beide ploegen lijkt SEW2 wat meer foutjes te maken. De ploegen gaan rusten met een tussenstand van 16-13.

De tweede helft geeft eigenlijk hetzelfde beeld, de afstand die Quintus2 heeft genomen blijft op hetzelfde niveau, toch slaagt SEW er telkens in even dichtbij te komen, maar de ploeg uit Kwintsheul laat zich niet gek maken, het bouwt rustig de voorsprong uit en komt eigenlijk niet meer in gevaar. Einduitslag 32-26.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “SEW2 is een leuke ploeg om tegen te spelen, spelen ook in een hoog tempo en willen handballen. We hebben vandaag laten zien dat ondanks dat de tegenstander dichtbij komt we ons niet gek laten maken en volharden in de spelwijze die we graag hanteren.”

Komend weekend is een vrij weekend en staat in het teken van de Europacup-wedstrijden van het eerste team.

Zaterdag 30 oktober (19:00 uur) speelt de opleidingsploeg uit Kwintsheul thuis tegen de Tukkers uit Albergen.