Sasja ligt eruit in rood gekleurd bekerduel tegen Bocholt

Door Sasja / Dirk Faes – Tien minuten hebben we toch van een mirakel durven dromen in de achtste finale van de Belgische beker. Nadien was het Bocholt dat autoritair de wedstrijd in handen nam.

Jasper Roelants, Ewout Van Ransbeeck en vooral Elliott Van Opstal brachten Sasja zowaar op een 5-1 voorsprong na 8 minuten. De wedstrijd werd toen veelvuldig onderbroken voor twee tijdstraffen voor Bocholt.

Driemaal rood

Maar het waren eigenlijk onze jongens die het meest aangeslagen leken of vooral uit hun goede flow. Bocholt nam het heft in handen om het eigenlijk nooit meer af te geven. Toen Broes Geens halverwege de eerste helft een doorgebroken Bocholt speler neerhaalde, volgde een rode kaart. Oud-Sasja gediende Sergio Rola nam de strafworp voor de Limburgers, waarbij de bal pal op het gezicht van Sam Theyssens belandde met ook een rode kaart voor Sergio als gevolg.

Vijf minuten later kreeg ook Elliott rood na een foutieve actie en toen wisten we het al, wedstrijd gespeeld. We gingen dan ook rusten met een 8-18 stand.

De tweede helft ging meer gelijk op. Natuurlijk doordat Bocholt gebruik maakte van de bankzitters, maar ook onze bankzitters werden volop ingezet en met succes. De jonge spelers kweten zich meer dan behoorlijk van hun taak. Toen ook Jasper Roelants nog uit viel met een derde tijdstraf werden alle spelers ingezet. Goed gestreden mannen. De eindstand werd vast gelegd op 24-33.

Bocholt speelt in de kwartfinale een uitwedstrijd bij Union Beynoise. Overige duels: Herstal - Atomix; Brussels - Tongeren; Hasselt - Sporting Pelt. De vier duels worden op 21 en 22 december gespeeld.

Voor Sasja: Sam Theyssens (30’), Nick Van Der Ent (30’); Kostic Nemanja, Van Ransbeeck Koenraad (4), Van Opstal Elliott (3), Broes Geens (1), Van Ransbeeck Ewout (5), Jasper Roelants (2), Jasper Ritzen (2), Louis Demet, Qamar Trari (3), Jordi Dubois, Ferre Deloose, Senne Heyvaert (3).

Tijdstraffen: Sasja 2 x 2’ + 2 x rode kaart; Bocholt 2 x 2’ + 1 x rode kaart

Scheidsrechters: Broothaers - Janssens