SITTARDIA KANSLOOS BIJ HAVANA

Door Sittardia - Geen moment kwamen de Sittardia-heren in de wedstrijd, tijdens hun uitwedstrijd bij Havana. Het was de thuisploeg, welke via hun blonde linkshandige speler, de bal achter doelman Janssen schoot en vanaf dat moment Havanna aan hun goede kant van de score bleef.

In de aanval acteerde Sittardia ontzettend mak en was het tempo te laag om de defensie te verontrusten. In de dekking bleef men de schutters te veel ruimte geven waardoor zij vanuit iedere positie konden uithalen. Tel daarbij het feit dat de hoekspelers vrij konden inlopen en hun doelpuntjes vanaf de cirkel konden scoren en de ruststand van 14-9 is verklaard.

Na rust ging Sittardia terug naar een 6-0 dekking en leek men het tij te keren. In de dekking ging het iets beter lopen maar aanvallend werd de kwaliteit van paal en lat meer getest dan de kwaliteiten van de Havanna doelman.

Even leek de ploeg overlopen te worden maar dit liet de ploeg zich niet gebeuren en hield gelijke tred met de thuisploeg zodat de uiteindelijke nederlaag nog enigszins binnen de perken bleef: 25-21.