Uilenspiegel herpakt zich tegen Waasmunster

Van de Redactie – In de strijd om de Belgische titel morste DHW Antwerpen thuis een puntje tegen Initia Hasselt. Koploper en titelkandidaat Sint-Truiden kende in Visé een moeilijke eerste helft (14-14) maar won uiteindelijk met 24-32.

In de play downs herstelde Uilenspiegel zich van de tegenslag van vorige week, nu met een overtuigende zege in  Waasmunster.

Keepster Katrijn Antonissen van Uilenspiegel, foto Alain Decamps

Beide ploegen startten stevig aan de wedstrijd. Vanaf het startsignaal stonden de verdediging en keepers er als één blok aan beide kanten. Dit resulteerde in een 1-1 gelijke stand na 5 minuten spelen. Daarna nam Uilenspiegel toch een

Voorsprong: op het kwartier stonden de bordjes op 3-6. Beide ploegen bleven vechten waardoor ze de kleedkamer in gingen met een stand van 8-13 in het voordeel van Uilenspiegel.

Bij de start van de tweede helft schakelden de gasten uit Wilrijk een versnelling hoger. Keeper Katrijn Antonissen haalde de ene bal na de andere uit het doel en in de verdediging stond er ook een stevig blok. Hierdoor kon Uilenspiegel de voorsprong nog verder uitbouwen, mede door de steun van talrijk aanwezige supporters.

In de 18e minuut wees het scorebord een duidelijke 10-23 aan. Het moet gezegd: DHC Waasmunster bleef tot de laatste minuut vechten voor elke bal, maar Uilenspiegel trok aan het langste eind en nam de punten met 16-27 mee terug naar huis.

Stand na 2 duels in de play downs:

1. Achilles Bocholt 7; 2. Uilenspiegel 5; 3. Eynatten-
    Raeren 4; 4. Waasmunster 2.

Stand na 2 duels in de play offs:

1. Sint-Truiden 8; 2. Antwerpen 5; 3. Hasselt 4; 4. Visé 1

cover Uilenpsiegel na de winst in Waasmunster