VAKO-DAMES TREKKEN WINNENDE LIJN DOOR

Door VAKO - Afgelopen zaterdag stond er een uitwedstrijd op het programma tegen HVE 2000 in Erica. Een ploeg die VAKO in lagere klassen ook wel eens heeft getroffen. De wedstrijd in eigen huis, eerder dit seizoen, werd gewonnen dus de dames hadden hoop.

De wedstrijd begon voor de gasten moeizaam, in een koude zaal. De stand liep daarna snel uit voor VAKO alleen wist men dit tempo niet vast te houden. Halverwege de eerste helft wees het bord 7-9. Ook werd er door VAKO veel strafworpen gemist, een van de redenen dat de ploeg niet goed in zijn spel kwam. VAKO liet de koppies niet hangen, moest vechten en zag daarvoor een 9-11 ruststand als beloning.

Na een peptalk van coach Sandra van Bergen die na een weekend afwezigheid weer voor de ploeg stond, begon de ploeg uit Vries aan de tweede helft. Met diezelfde vechtlust die weer snel terug in de ploeg was, liep de score in het voordeel van VAKO op. Met name Anne Wiering wist goed door te zetten op de linker opbouw.

STRAFWORPEN

Er werd goed gebruik gemaakt van de snelheid die het team heeft waardoor de score stap voor stap werd uitgebreid, Nadat er veel speelsters zich hadden gewaagd aan een penalty zonder gewenst resultaat werd Suzanne Maatje aangewezen om er eentje te nemen. Resultaat: de bal lag dit maal wel in het net, maar de scheidsrechter had een voetfout gezien dus ook deze penalty werd niet meegerekend in de stand.

Door de vechtlust en het hoofd koel te houden in de tweede helft heeft VAKO uiteindelijk de punten mee terug kunnen nemen naar Vries: 18-25.

VAKO staat nu op een mooie vierde plek in de hoofdklasse en kan aansluiting houden bij de top. Volgende week zondag (13:30 uur, sporthal de Kamp) staat in eigen huis een kraker op het programma. De ploeg speelt dan tegen nummer drie, De Tukkers 2.

UITSLAGEN EN STANDEN LANDELIJKE COMPETITIES:

cover Suzanne Maatje (14) won met VAKO het uitduel bij Erica

foto club