VERLIES DSS BIJ ZVVB 21 NA MATIGE WEDSTRIJD

Door DSS - Zaterdagavond speelde DSS thuis in Sporthal de Waterakkers tegen ZVBB’21 uit Bornebroek. Het was de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. DSS kan niet meer promoveren of degraderen, dus kon de ploeg vrijuit spelen. De ploeg uit Overijssel strijdt nog tegen degradatie, dus voor hen waren de punten erg belangrijk.

Tijdens de wedstrijd leek het er inderdaad op alsof er voor DSS weinig vanaf hing. In de dekking waren de ruimtes groot waardoor ZVBB makkelijk tot scoren kon komen, met name vanaf de hoek. Aanvallend had DSS het lastig en dat kwam vooral doordat zij kansen miste. Toch ontstond er geen groot verschil in stand (5-5, 7-7 en 9-9), dat kwam door scores van Kim de Ruyter en Angelique de Groot. Vlak voor rust kreeg DSS 2 penalty’s tegen, die ZVBB benutte, waardoor DSS de kleedkamer in ging met een achterstand van 2 punten: 12-14.

ENORME DIP

Aan het begin van het tweede bedrijf schroefde DSS het tempo op en was het binnen no-time weer een gelijkspel (14-14). Maar vanaf dat moment kwamen de Heemskerksen in een enorme dip terecht. Er werden passfouten gemaakt en vrije doelkansen gemist. ZVBB was gretiger en scherper dan de thuisploeg en liep makkelijk weg in stand: 14-19.

Het lukte DSS niet zichzelf te herpakken. Sterker nog, het verschil werd steeds groter en was op den duur zelfs 8 doelpunten: 17-25. In de laatste 6 minuten van de wedstrijd wisten DSS (inval)cirkelspeelsters Murron Ris en Marcella Deen

nog een paar keer te vinden die vervolgens tot scoren kwamen of een penalty uit hun actie haalden. Daarnaast kwam Ilse Groot nog 2 keer mooi tot een schot van afstand en vanuit de hoek. De thuisploeg kwam weer wat dichterbij, maar de wedstrijd was te kort om het nog spannend te maken: 24-27.

Dit was een flinke domper aangezien er veel publiek aanwezig was in de sporthal. Er werd na afloop namelijk afscheid genomen van twee speelsters, t.w. Kris van der Wijst en Angelique de Groot en trainer/coach Zoran Jovanovic. Na het laatste fluitsignaal werden zij, samen met de vele vrijwilligers, in het zonnetje gezet. Vervolgens ging het feestje van start in het afgehuurde zaaltje in de kantine van Sporthal de Waterakkers.

Voor DSS is het seizoen echter nog niet afgelopen. Zaterdag 20 mei spelen zij nog één wedstrijd: de ploeg reist dan naar Wognum voor het duel met de reserves van SEW. Eerder dit seizoen ging de wedstrijd tegen hun met slechts 4 punten verschil verloren: 31-35. SEW bekleedt momenteel een 6e positie met 31 punten, DSS staat op de plaats 9 met 28 punten. Dan wil DSS het matige spel van deze zaterdagavond graag rechtzetten en hopelijk zal dat resulteren in de laatste winstpartij van dit seizoen.

Doelpunten DSS: Angelique de Groot (7), Kim de Ruyter (7), Natasja de Vries (4), Ilse Groot (3), Daphne Neeft (1), Murron Ris (1) en Maxime Sinnige (1).

cover Team DSS, voor de laatste keer dit seizoen in sporthal de Waterakkers

foto Hank Prijs