WHC/Hercules te weinig geïnspireerd tegen gretig Volendam

AD SPORT / Peter Lotman - In de eredivisie waren de mannen van B&B Healthcare WHC/Hercules niet opgewassen tegen het Opleidingsteam van Volendam. Na een matige partij van de thuisclub werd het 23-30 voor de veel fanatieker spelende ploeg uit Noord-Holland.

Het Combinatieteam maakte vooral aanvallend te veel technische fouten. De Volendammers waren doortastender en legden meer venijn in hun spel WHC/Hercules creëerde wel voldoende kansen, maar lieten die te vaak onbenut. Verdedigend was het veel te open en werd er te laat en te weinig stevig ingegrepen.

TECHNISCHE FOUTEN BREKEN HET COMBINATIETEAM OP

Michel Verbeij vormde daarin een positieve uitzondering. Keeper Jens Dijkstra was in de eerste helft behoorlijk op dreef, maar liet zich in de tweede helft te veel verrassen door de verrassende stuitschoten van de Volendamse aanvallers. Hij werd gewisseld voor Ole van Grieken die verdienstelijk inviel en tevens een strafworp stopte.

Blessure

Michel van Beijnum viel halverwege de eerste helft in en was gevaarlijk aan de cirkel met als gevolg dat hij een aantal strafworpen meekreeg. Bij een van zijn acties kreeg hij opnieuw een pingel mee, maar liep ook een vervelende schouder/sleutelbeen blessure op. Zijn arm kwam knel te zitten en kreeg vervolgens ook nog een extra tik waardoor hij iets voelde knakken. Onderzoek in het ziekenhuis moet uitwijzen wat de ernst van de kwetsuur is.

Het matige optreden van het team van het technisch duo Bart de Koning/Richard Rijkens bleef niet zonder gevolgen tegen een veel collectiever en agressiever Volendam. Via 10-14 bij de rust werd het al snel 11-18. Die marge viel voor de thuisclub niet meer te overbruggen. Via 14-22 en 18-25 werd het uiteindelijk tamelijk eenvoudig 23-30 voor de gasten uit Volendam.

Doelpunten WHC/Hercules: Tim Frenk (9, waarvan 7 strafworpen), Jari van de Moosdijk (4), Michel Verbeij (3), Stefan Coster (2), Tom Scheepmaker (2), Jonah Baak, Koen Houdijk en Kjeld Meijnen.

Stand eredivisie:

1. Houten (7-12); 2. Volendam 2 (7-8); 3. Aalsmeer 2 (7-7); 4. WHC/Hercules (7-6); 5. Hellas (7-5); 6. Havas (7-4).

Programma:

Houten-WHC/Hercules; Hellas-Aalsmeer 2; Havas-Volendam 2