WINST SITTARDIA OP GROOT VENLO NA SPANNEND DUEL

Door Sittardia - Even moest Sittardia-coach de Koster slikken toen hij tegenstander Groot Venlo het veld zag betreden. Liefst 14 man sterk kwam de tegenstander opdraven en in de wetenschap dat hij zelf maar 2 wissels en de nog van een kruisbandblessure terugkomende Koen van Doremaele ter beschikking had. Hij wist hij dat het een hele klus zou worden. Een klus die uiteindelijk toch goed afgewerkt werd: 21-20 winst.

Sittardia stond na 18 minuten al op een gunstige 10-5 voorsprong. De Koster zag het vertrouwen groeien in zijn ploeg. Tegenstander Venlo greep echter in en zette de boomlange Marco Vernooy in het midden van de dekking en stopte zo schutter Chris van der Helm in zijn dadendrang. Venlo liep in en met een 1-6 run werd de ruststand 11-11 bereikt.

Na rust nam Venlo het initiatief en liep uit naar een 17-19 tussenstand met nog zes minuten op de klok. Venlo speelde inmiddels met zeven spelers én dus zonder doelman maar dit was niet echt een succes. Sittardia profiteerde niet met twee ballen vanaf de eigen helft net naast het doel en op de paal. Vanuit het spel kwam Sittardia toch langszij: 19-19. Met nog 45 seconden op de klok scoorde Koen van Doremaele de 21-20 en kreeg Venlo een laatste aanval.

Met hang- en sleurwerk wist Sittardia die gelijkmakende treffer te voorkomen en zelf die 21e tot de winnende te maken in een meer dan spannende wedstrijd. Beloning: twee dik verdiende punten.

Uitslagen en standen: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen