Witte Ster oppermachtig in ongelijk duel

Vooraf kwamen er wat wijzigingen op het wedstrijdformulier. Er moet gewerkt worden en er waren afspraken die niet verzet konden worden, ook liep Kevin Okkers nog met een blessure die inzet in de wedstrijd in de weg zat. Hoe dan wel, hulptroepen uit het tweede team en zelfs uit de jongens A. Witte Ster had voor de zekerheid Xam Kroonen maar weer meegevraagd, dan wist Witte Ster in ieder geval dat er een winstpartij zou volgen (gezien de statistieken).

En dan de tegenstander, Eemland heeft aangegeven te stoppen met dit samengestelde team, wat kon Witte Ster hiervan verwachten. Tijdens de voorbespreking werd al duidelijk dat beide partijen niet compleet waren. De wedstrijd moest in dit geval uitwijzen, wie de sterkste zou zijn. Eigenlijk was de wedstrijd al na 5 minuten gespeeld. Het plan dat Witte Ster toen had werd overboord gezet en aangepast aan Eemland. Na 5 minuten maakte Davey Kuijten (vandaag weer goed voor 15 doelpunten) de 0-5. De weerstand van Eemland was vandaag gewoon niet voldoende en Witte Ster liep hier (te) makkelijk overheen. Er werd sterk verdedigd, Stijn van Gulik keepte fantastisch deze wedstrijd, met een stoppercentage van maar liefst 68%, en het tempo (een van de steunpunten van Witte Ster) kwam prima uit de verf.

Zo was het een ongelijke wedstrijd die na 5 minuten al beslist was. Het was zaak deze wedstrijd uit te spelen zonder kleerscheuren. Omdat dit zich aankondigde konden verschillende spelers minuten maken in de eerste divisie. Zo maakte Joeri Pijnenburg weer zinvolle minuten in het eerste. Al met al was de ruststand van 6-16 alleszeggend.

De tweede helft moest meer van hetzelfde zijn. Er werd in de rust voornamelijk gesproken over hoe we de wissels in zouden zetten, zodat iedereen voldoende speeltijd zou krijgen maar wel ons eigen spel konden spelen. De weerstand van Eemland was helaas zo laag dat de sfeer van een oefenwedstrijd ontstond, in dit geval moeilijk tegen te houden. Gelukkig werden de zaken die ‘geoefend’ werden wel naar tevredenheid uitgevoerd. Xam Kroonen kreeg in de tweede helft wederom tijd om te laten zien wat hij op dit niveau waard is. Ook hij stond prima te keepen met een stoppercentage van 42%.

Sven van Weesenbeek liet verschillende keren zien, dat je op 80% fitheid, wel 100% van waarde kan zijn voor het team. Knap hoe hij dit aanpakt, zelf enkele keren een doelpunt uit het boekje die goed uitgevoerd worden en waarin Sven van Weesenbeek laat zien wat er allemaal mogelijk is. Al met al waren de twee punten meer dan verdiend, de eindstand van 18-31 was zelfs geflatteerd, zonder Eemland te kort te doen. In dat kader is het goed dat Eemland komend jaar op een ander niveau gaat handballen en wij wensen hen dan ook succes met de voortzetting van dit proces.