Füchse Berlin houdt aansluiting met top van ranglijst

Van de Redactie - In de aller verste uitwedstrijd in de tweede Bundesliga naar Herrenberg liet het Nederlands getinte Füchse Berlin geen steken vallen.

De eerste tien minuten kon Herrenberg (dat zonder Britt v d Baan speelde) nog bij blijven: 7-7. Maar de volgende tien minuten van de bezoekende ploeg waren sterk, met een logische 8-16 tussenstand als resultaat. Vooral vanuit een goede dekking en snelle omschakeling kwam die ruime marge tot stand. Beide teams gingen bij 12-19 aan de thee.

Gedurende de tweede helft bleef het verschil rond de 8 doelpunten verschil. Herrenberg probeerde nog met een 7-mans-aanval het tij te keren. Maar Berlin was simpelweg de betere ploeg: 25-34 winst.

Nederlandse doelpunten kwamen van de hand van Iva van der Linden (5) Lynn Molenaar (5), Lisa Vlug (3 waarvan een strafworp), Djazzmin Trabelsi (2) en Bo Dekker (1).