Bevo pakt verwachte zege op Volendam, revanche Aalsmeer

Van de Redactie - Herpertz Bevo Hc kwam zaterdagavond in eigen hal tot de verwachte zege op Kras Volendam in de HandbalNL Leage: 34-28. Het was de vierde zege, naast drie nederlagen en een gelijkspel, voor de ploeg van coach Jo Smeets in acht duels. LIONS en Aalsmeer gaan met 11 uit 8 aan kop, de ploeg uit Panningen volgt op twee punten. Het gat met Volendam bedraagt inmiddels vier punten.

Het eerste onderlinge duel eindigde destijds op 26-26. Toen een moeilijk duel. Nu kende Bevo weinig problemen: vrij snel kwam de thuisploeg op 10-7, maar zag in het volgende deel van de eerste helft Volendam dichterbij kruipen: 16-14 bij rust.

Na de hervatting stoomde de ploeg uit Panningen op en was aanvallend in goeden doen. Dus kon Smeets in de slotfase meer en meer talenten de kans geven op extra speelminuten, in gevaar kwam de winst toen al lang niet meer. In de slotseconden kreeg hij vliegertje van de 17-jarige Luuk Santing alom waardering.

Revanche Aalsmeer

Aalsmeer hield stand in de race met koploper LIONS. Nadat verleden week de punten pijnlijk in Zwartemeer moesten worden achtergelaten (29-28 verlies) waren de rollen ditmaal tegen dezelfde opponent omgekeerd: 28-23 winst.

Aalsmeer dacht bij een 14-7 tussenstand de buit binnen te hebben maar de gasten - met onder meer vier doelpunten van Sverre Jansen - klampten bij rust verrassend aan: 14-13.

Tot 19-17 kon het duel alle kanten op. Het was aan Aalsmeer-doelman René de Knegt te danken dat zijn ploeg weer de draad kon oppakken en via 23-17 op 28-23 finishte. Samir Benghanem scoorde zes keer voor Aalsmeer.

Stand: 1. LIONS (8-11); 2. Aalsmeer (8-11); 3. Bevo (8-9); 4. Volendam (8-5); 5. Hurry Up (7-4); 6. Quintus (3-2 buiten competitie)

PROGRAMMA:

17-4: Aalsmeer - LIONS; Quintus - Bevo