BSAC loot eredivisionist SEW in bekertoernooi

Door BSAC - De handbalsters van BSAC zijn in de achtste finales van het bekertoernooi gekoppeld aan Westfriesland/SEW uit Nibbixwoud, de huidige nummer zeven van de eredivisie.

De cupfighter uit Maasbree kwam maandagmorgen bij de loting als eerste uit de koker en speelt als winnaar van één van de regiofinales automatisch een thuiswedstrijd. BSAC is één van de laatste tweededivisionisten bij de laatste zestien, ook het tweede team van JuRo Unirek/VZV uit ’t Veld speelt in de op twee na hoogste handbalklasse.

De ploeg uit Maasbree bereikte de achtste finales door vorige week verrassend met 20-19 te winnen van BFC uit Beek, titelkandidaat in de eerste divisie. Het bekerduel tegen SEW wordt waarschijnlijk gespeeld op donderdag 13 februari.

In de competitie werd afgelopen zaterdag met 27-25 verloren van Foreholte 2. Twee dagen na de bekerstunt leek BSAC de opgaande lijn aanvankelijk vol overtuiging door te trekken. Na een vliegende start (3-11) kwam echter al gauw de klad in het spel. BSAC kon aanvallend geen vuist meer maken en zag de thuisploeg na rust (13-16) langszij komen. Een korte opleving gaf de bezoeksters nieuwe hoop (23-25), maar het laatste woord was aan de handbalsters uit Voorhout.

BSAC zakte door deze nederlaag van de zesde naar de zevende plek.

Zondag komt het als tweede geplaatste MHV’81 naar Maasbree. De afworp is om 13.45 uur.

cover BSAC zint op revanche voor de nipte nederlaag in de uitwedstrijd tegen MHV

foto archief HSP / Rob Creemers