DSS NEEMT REVANCHE, TWEE PUNTEN BLIJVEN IN HEEMSKERK

Door DSS - Anders dan normaal, speelde dames 1 dit weekend een wedstrijd op zondag. De dames van MEOS uit Nederweert kwamen op bezoek in Heemskerk. Met koningsnacht en koningsdag nog in de benen, was DSS toch gebrand om te winnen. En dat lukte: 29-27.

Vanaf de eerste minuut was dit ook direct terug te zien in hun spel. Er werd fel verdedigd en de dames van MEOS werden op afstand gehouden. Aanvallend speelden de Heemskerksen met een hoog tempo, waardoor er ruimtes gevonden werden en ook benut werden. Zo gingen de eerste zeven minuten gelijk op. Daarna kon DSS doorpakken en bouwde een kleine voorsprong op: 7-4, 8-6. Door hoog tempo en goed keeperswerk van beide keepsters aan de kant van DSS, kon de thuisploeg deze kleine voorsprong behouden: 11-7, 13-8. Maar in de laatste tien minuten van de eerste helft zakten de dames wat in en wist MEOS terug te lopen naar 12-12. Toch kon DSS vlak voor rust nog een minimaal gaatje slaan en was de ruststand 15-14.

Ook in de tweede helft werd en fel verdedigd en nog steeds op hoog tempo gespeeld. MEOS had hier wederom geen antwoord op, waardoor de voorsprong weer uitgebouwd kon worden naar 19-16. Maar ook nu was DSS weer even de scherpte kwijt en maakten de dames uit Nederweert hier gebruik van, waardoor de stand weer bijna gelijk kwam: 20-19. De Heemskerkse dames wisten echter het hoofd koel te houden en konden weer de voorsprong uitbreiden naar 3 punten verschil: 23-20. Door onder meer een aantal mooie treffers van Yvett van Dijk en Kim de Ruyter kwam de thuisploeg in de tweede helft niet echt meer in gevaar: 25-23, 27-24.

Met nog twee minuten op de klok was de stand 28-24. Toch wist MEOS nog heel even de spanning terug te brengen, doordat men tweemaal snel achter elkaar wist te scoren. Maar wederom loste DSS dit op en liet het niet verder komen. Het publiek ging er achter staan en de wedstrijd eindigde met 29-27 in het voordeel van DSS.

Na de wedstrijd werd er een aantal mensen in het zonnetje gezet. Zo bedankten de dames het publiek voor hun trouwe steun, een aantal vrijwilligers en twee speelsters en de coach die na dit seizoen stoppen bij dames 1. Daarna hebben zij met z’n allen het weekend en dit seizoen alvast mooi afgesloten met een feestje in de DSS kantine. Komende donderdag speelt dames 1 de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen, als Foreholte om 20”15 uur te gast in sporthald De Waterakkers.

Doelpunten DSS: Natasja de Vries (7), Yvett van Dijk (5), Kim de Ruyter (5),  Roos van Hensbergen (4), Daphne Heeft (4), Ilse Groot (2),  Livvia Adrichem (1) en Demi Bleeker (1).

UITSLAGEN EN STANDEN: http://www.handbalstartpunt.nl/uitslagen

cover De eerste ploeg van DSS sluit het seizoen op feestelijke wijze af, de lege glazen rechts staan er voor de sier....

foto DSS