DSS sluit seizoen af zonder punten

Door DSS - De Heemskerkse handbaldames speelden zaterdag 7 maart de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Zij mochten aantreden tegen ZAP uit Breezand.

De dekking van DSS stond de eerste minuten van de wedstrijd goed en de thuisploeg had moeite om tot scoren te komen. Maar aan de andere kant verzaakte DSS het ook om zichzelf te belonen. Zo’n 10 kansen werden gemist en daarmee maakten de Heemskerksen het zichzelf onnodig lastig.

Na 15 minuten spelen was de stand pas 5-3. De laatste 5 minuten van de eerste helft voerde DSS het tempo wat op en dat zorgde ervoor dat ze terugkwamen van een 10-4 achterstand naar 11-7.

Na de rust bleef DSS moeite houden met het afmaken van de kansen, maar de dekking stond sterk. Daardoor werd er opnieuw aan beide kanten weinig gescoord. Het team uit Heemskerk bleef als gevolg daarvan tegen een achterstand van 3 à 4 punten aankijken en kon niet dichterbij komen: 18-15 en 22-18.

Na 60 minuten spelen stond er 25-21 op het scorebord en verliet DSS zonder punten Breezand. Tevens eindigde DSS de wedstrijd zonder trainer/coach Serge ter Horst. Hij kreeg 5 minuten voor het laatste fluitsignaal, na 2x2 minuten, een rode kaart.

ZAP speelt door dit eindresultaat nog nacompetitie voor promotie naar de eredivisie. DSS eindigt op een 12e plek, net boven de degradatiestreep.

In september zal de nieuwe zaalcompetitie weer van start gaan, vooralsnog gaan de dames en de begeleiding genieten van een welverdiende zomerstop.

Doelpunten DSS: Angelique de Groot (9), Kim de Ruyter (4), Yara Buurmeijer (2), Britt van Elsacker (2), Murron Ris (2), Yvett van Dijk (1) en Ilse Groot (1).