DSS WINT VAN NUMMER 5, ZEGEREEKS LOOPT DOOR

Door DSS - Vorige week zondag werd er met één punt verschil gewonnen van de nummer 4 op de ranglijst, Fortissimo. Afgelopen zaterdag kwam de nummer 5, SEW 2, op bezoek in Heemskerk. Er lagen dus wederom kansen voor DSS om de 2 punten in Heemskerk te laten. Dat lukte: 31-26 winst.

DSS had een vliegende start. Verdedigend werd er gevochten voor iedere bal en aanvallend werd er mooi samengespeeld. Na 3 minuten was de stand 2-2. Maar toen ging DSS gasgeven en wisten de reserves van SEW hier niet op te reageren. De thuisploeg kwam makkelijk tot scoren en wist de aanval van SEW vaak te stoppen. In samenwerking met de goed keepende Indy Bangma was de stand al snel opgelopen naar 9-2. De coach van SEW riep zijn ploeg bij elkaar en dit gaf ook DSS de gelegenheid om de koppen even kort bij elkaar te steken. “Wat nu goed gaat, moeten we volhouden maar niet denken dat we er al zijn,” luidde de korte samenvatting van het overleg. Dat volhouden gebeurde ook. DSS kon de voorsprong uitbreiden naar 12-4. Toch wist SEW weer even in te lopen, door een aantal mooie schoten vanuit de hoek. Zo was de stand na 25 minuten spelen 14-8. DSS raakte niet onder de indruk en bleef haar eigen spel spelen. Hierdoor ging men met een mooie marge van vijf treffers (16-11) opnieuw naar de kleedkamer.

NIET VERSLAPPEN

Die voorsprong was er voor de Heemskerksen, maar belangrijk was om dit spel vast te houden en niet te verslappen. De eerste 7 minuten van de 2e helft liep het, vooral verdedigend, niet heel lekker. Dit gaf SEW de ruimte om terug te komen, dart deden ze ook: ineens wees het bord 18-17. Coach Mark Neeft had een time out nodig, er werd rust in het team gebracht en besproken hoe de ploeg  het eigen spel weer kon oppakken. Langzaam maar zeker kon DSS de voorsprong weer uitbreiden naar 3 tot 4 punten: 21-17, 21-18.

Toch wisten de reserves uit Nibbixwoud ook nu weer terug te komen tot een verschil van één: 21-20. DSS moest dus het koppie erbij houden en handallen zoals de ploeg dat in de eerste helft ook deed. Met nog iets meer dan 10 minuten te gaan, gooiden de Heemskerksen nog één keer het gas erop. Dit pakte goed uit en zo werd de voorsprong langzaam uitgebreid. SEW kon niet meer dichterbij komen: 28-22, 29-24.

Met nog twee minuten op de klok ging het publiek achter de dames staan, want zij wisten dat de twee belangrijke punten binnen waren. Na 60 minuten spelen was de eindstand 31-26. Na de wedstrijd vlogen de meiden elkaar in de armen van blijdschap. Door deze twee-punter neemt DSS steeds meer afstand van een directe concurrent, HVBS. Het verschil is nu zeven punten.

In de rust van deze mooie wedstrijd, werden de mannen van heren 1 gehuldigd. Zij zijn dit seizoen ongeslagen kampioen. Een voortreffelijke prestatie waarmee de club en haar fans de mannen van harte mee feliciteert.

In het paasweekeinde reizen 7 teams van DSS, waaronder dames 1, af naar Sint-Truiden, om daar mee te spelen aan het toernooi om de Flanders Trophy. Een week later, zaterdag 6 april, gaat DSS op bezoek in Breezand bij ZAP.
Doelpunten DSS: Britt van Elsacker (9), Natasja de Vries (6), Kim de Ruyter (5), Demi Bleeker (3), Roos van Hensbergen (3), Yvett van Dijk (1), Angelique de Groot (1), Daphne Neeft (1), Janna Langeveld (1) en Hiske van der Weide (1).

cover Ook vorig jaar was DSS te gast op de Flanders Trophy in het Belgische Sint Truiden

foto club