DYNAMICO KAN STUNT GEEN PASSEND VERVOLG GEVEN

Door Dynamico - Vorige week was het hosanna na de knappe uitzege bij nummer twee DFS Arnhem, maar dit weekend waren de heren even in mineur. Bevo 2 nam zaterdagavond de punten mee uit de Rusheuvel: 21-28 (12-16).

De eerste helft ging gelijk op, met Dynamico telkens wel op kleine achterstand. In de slotfase van de eerste helft vergrootten de Limburgers, die onder de formatie van trainer/coach Damir Josipovic staan, het gat. Het was daarom cruciaal dat de Oss/Heesche equipe goed uit de kleedkamer kwam. Dat was niet het geval. De marge werd niet groter, maar ook niet kleiner (15-19). Het maken van doelpunten ging moeizaam. Op het laatst liep Bevo 2 nog verder uit. Doordat Feyenoord won, zakte Dynamico een plekje: van 10 naar 11.

Scores Dynamico: Frank Loeffen 8, Bart Hanenberg 2, Erik Loeffen 2, Harm van Iperen 2, Wout van Iperen 2, Pim van Munster 2, Cas Kerstens, Victor Schurink Quintero 1, Marios Diamantis 1.
VROUWEN LAAT, MAAR NIET TE LAAT OP STOOM TEGEN HEKKENSLUITER

De dames van Dynamico speelden niet groots uit bij hekkensluiter HVW, maar wisten toch te winnen: 23-28 (13-12). Dat had alles te maken met een sterke slotfase: van 21-21 naar 23-28.

In de eerste helft was het stuivertje wisselen wat de leiding in de wedstrijd betreft. Mirne Hoeks scoorde zes keer, maar zij kon niet voorkomen dat bij het opzoeken van de kleedkamers haar team achter stond. De ploeg uit Wanroij leidde met 13-12 bij rust. In de tweede helft kwam HVW op 16-14, maar daarna begon de formatie van trainer/coach Peter van der Vloet te draaien.

Luca Banken maakte de aansluitingstreffer, Mirne de 16-16, waarna Aemy Sevinga voor de eerste voorsprong zorgde sinds 9-10. Twee treffers van Sabine Bouwman, een goal van Jessie van Lieshout en van Britta Schoones zorgden voor een voordelige marge van twee treffers: 19-21. Maar HVW gaf niet op en kwam terug tot 21-21.

Anne van Munster en Babet Verstegen zorgden voor een nieuwe mooie voorspong (21-23). De 22-23 maakte niet veel uit omdat de volgende vijf treffers voor de Heesch/Osse ploeg waren. De 23-28 was voor de statistieken.

Scores Dynamico: Mirne Hoeks 8, Sabine Bouwman 5, Aemy Sevinga 3, Anne van Munster 3, Jessie van Lieshout 2, Britta Schoones 2, Luca Banken 2, Evi Hoeks 1, Babet Verstegen 1, Gaby van de Meulenreek 1.