DYNAMICO: NIET ONAARDIG TEGEN TITELKANDIDAAT HOUTEN

Door Dynamico - Een ingecalculeerde nederlaag, maar ook een wedstrijd waarin naar de mogelijkheden werd gespeeld. Dat zijn de twee beste omschrijvingen van het thuisduel van de handbalheren van Dynamico met titelkandidaat Houten: 21-30 (9-11).

Eigenlijk was er tegen de ploeg van oude bekenden Vladan Mijalkovic – de laatste twee seizoenen onze trainer/coach – en Kyan van Berlo – de hoekspeler die heel wat seizoenen in de jeugd speelde – maar één periode dat het niet goed ging. Dat was grofweg het middengedeelte van de partij.

Dynamico begon voortvarend en kon lang teren op de 2-0 voorsprong (doelpunten door broers Thomas en Jesper van Kessel). Houten nam bij 7-5 een time-out, na een kleine 19 minuten. Blijkbaar had die ploeg dat nodig, want voor rust werden de rollen omgedraaid (van 7-5 naar 9-11), waarna in de eerste fase na rust het duel al werd beslist (van 9-11 naar 10-18).

Vervolgens was het duel na die periode weer in evenwicht. Thomas van Kessel was vanuit meerdere posities trefzeker, terwijl Frank en Erik Loeffen (de jarige aanvoerder) met enige regelmaat raak bleven knallen vanuit de tweede lijn. Pim van Munster scoorde tot drie keer toe met slimme variaties in het aanvalsspel.

In de slotfase mocht Rik van Loon, op de foto met nummer 11 naast zijn broer Merijn, zelfs nog debuteren bij gebrek aan linkshanders. Hij was nog twee keer dicht bij een treffer, maar die kwam er helaas niet. Roy Govers, normaliter keeper van het tweede, mocht ook nog een paar minuten maken en noteerde zelfs nog twee knappe reddingen.

Eerder had collega-keeper Paul van Iperen dat tien keer gedaan. Met name zijn saves in de eerste helft mochten er zijn; dat waren drie breaks zonder enkele druk voor de aanvaller die hij onschadelijk maakte. In de tweede helft stopte hij een penalty, toen hij doorzag dat de nemer de bal door zijn benen wilde mikken.

Dynamico hoorde deze week dat het protest tegen de niet toegekende winnende treffer tegen PSV Handbal half februari inhoudelijk zal worden behandeld. Afwachten dus.

Alle ploegen met net zoveel of minder punten dan Dynamico, verloren dit weekend ook. Onderin geen veranderingen in de stand dus.

Scores Dynamico: Thomas van Kessel 6, Erik Loeffen 4, Frank Loeffen 3, Pim van Munster 3, Harm van Iperen 1, Twan van Iperen 1, Merijn van Loon 1, Gjorge Bancaliski 1, Jesper van Kessel 1.