Geel Zwart pakt broodnodige punten tegen Zenderen Vooruit

Door Geel Zwart - Na het verlies van vorige week, was Geel Zwart dit weekend gebrand om wel de punten te pakken. We konden ze immers goed gebruiken. In een spannende wedstrijd, waar Zenderen Vooruit de tegenstander was, trok de thuisploeg ditmaal aan het langste eind. Net zoals in de uitwedstrijd, waren wij net iets beter dan de dames uit Borne: 28-26.

We begonnen sterk aan de wedstrijd en pakten direct de leiding. Zenderen kon het tempo niet bijbenen en had moeite om door de verdediging heen te breken. Ook onderschepten wij een aantal keren mooi de bal en wisten de break-out te benutten. Voordat wij het door hadden, stond er een stand van 10-5 op het scorebord.

De handbalsters uit Borne kwamen echter terug en wisten met goed combinatiespel de bal een aantal keer in het net te prikken. Wij waren daardoor even van de rel en wisten de gecreëerde kansen niet te benutten. We voelden Zenderen steeds dichterbij komen tot ze uiteindelijk de gelijkmaker scoorden: 13-13. Tot aan de rust kon Geel Zwart zich niet meer herpakken. Het spel was een beetje chaotisch, maar gelukkig belandde de bal een aantal keren mooi achter de keepster van Zenderen in het doel. Helaas gingen we toch met een 16-17 achterstand de kleedkamer in.

Strijdlust

We voelden echter dat er meer in zat deze wedstrijd en begonnen daarom vol strijdlust aan de tweede helft. De achterstand was snel weggewerkt en pakten weer de leiding. We liepen zelfs uit tot een voorsprong van 2 punten, maar leverde die jammer genoeg ook weer in.

In weer een volle Multitreffer was de spanning om te snijden. Om en om werd er gescoord en beide partijen lieten mooi handbal zien.

Zo halverwege de tweede helft begon toch het tij te keren. Wij scoorden tweemaal in ondertal en lieten zien dat we niet van plan waren om Zenderen de punten mee naar huis te laten nemen. Scoorden mooie doelpunten, niemand kwam er in de verdediging nog langs. De punten waren hard nodig en we streden voor elke bal. Het publiek ging achter ons staan, de voorsprong werd niet meer uit handen gegeven. Na 60 minuten stond er een prachtige stand van 28-26 op het scorebord!

Inhaaldwedstrijd

Ook volgende week zijn wij weer van plan om de punten in ’t Zand te houden. Dan spelen wij om 13:00 de inhaalwedstrijd tegen Pacelli. De uitwedstrijd was onzorgvuldig en werd daardoor verloren. De bus werkte toen ook niet helemaal mee en daarom zijn we klaar voor de revanche!