Geforceerd spel kost Alphadeuren Houten de winst

Na de overwinning van vorige week op AHV Swift in Arnhem was het afgelopen weekend zaak voor de handballers van Aplhadeuren Houten deze goede lijn voort te zetten. OCI-LIOns 2 heeft vorige week een goede wedstrijd neergezet tegen JMS Hurry-Up en  veel vertrouwen geboekt. Het team van de trainers Harold Nusser en van Hans van Dijk liggen elkaar goed en beiden houden van het offensieve en technische spel.

De ploeg van Harold Nusser doet een beroep op Evert Kooijman en Rob Schmeitz van het eerste team terwijl Hans van Dijk Jelmer Klomp, Christian van Denderen en jeugdspeler Sander Visser aan de selectie heeft toegevoegd.

De Limburgers komen het best uit de startblokken en Jarn van Gool kan na ruim vier minuten het eerste doelpunt voor Houten aantekenen en brengt de stand op  1-2. Tien minutenlang is het een rommelig aanzien, het spel is aan beide kanten gehaast, vol technische fouten en gemiste kansen maar Stijn Hoefnagels brengt Houten weer een beetje in de buurt van de Limburgers 3-5.

Hans van Dijk roept zijn manschappen na 12.40 minuten bijeen voor een goed gesprek maar ondanks de doeltreffende acties van Ilon Willems en Daan Versleeuwen ziet de uitploeg kans uit te lopen naar een 6-9 voorsprong, mede dankzij de uitblinkende Ivar Stavast zoon van ... Stavast is een bekende naam in de Utrechtse handbalwereld. Gerrit Stavast was doelman bij BDC uit Soest in vervlogen glorietijden.

Bij een stand van 8-9 komt LIONS 2 in ondertal en komt Houten voor het eerst in de wedstrijd op gelijke hoogte via Ilon Willems, verder komt d ethuisploeg niet want door een aaneenschakeling van technische fouten loopt Limburg LIONS uit naar een 10-15 voorsprong bij rust.

Na rust vergroot Ivar Stavast de voorsprong naar 10-16 maar dan begint Houten aan een enorme inhaalslag. Via doelpunten van Jarn van Gool en Daan Versleeuwen zijn er weer nieuwe kansen want de voorsprong van de ploeg van Harold Nusser is nog slechts één puntje,  bij 16-17 halverwege de tweede helft.

Het blijft een komen en gaan en de wedstrijd verdient zeker geen schoonheidsprijs. Daarvoor zijn er teveel technische fouten en gemiste kansen. Als Jelmer Klomp helemaal vrij staat en Daan Versleeuwen hem voorziet van een pass en er 22 minuten zijn gespeeld scoort Jelmer weer aansluitingstreffer: 19-20.

Er volgt een spannend slot maar Houten speelt te geforceerd en blijft onnodig veel fouten maken en zelfs tegen vier man kan de achterstand niet meer worden recht gebreid. Alphadeueren Houten verliest onnodig maar OCI-LIONS2 neemt na de 29-25 overwinning de twee punten mee naar huis.

Scores Alphadeuren Houten: Jelmer Klomp 1, Riemer van Markus 1, Stijn Hoefnagels 2, Jarn van Gool 4, Ilon Willems 5, Daan Versleeuwen 7

Scores OCI-LIONS 2, Erik Blaauw 1, Thomas Dekker 1, Evert Kooijman 2, Bijan Houden 3, Tim Krijntjes 3, Rob Schmeitz 3, Ivar Stavast  12