Hellas en WHC/Hercules komen op toeren

AD SPORT / Peter Lotman - Het was voor de Haagse handbalclubs in de eredivisie een succesvolle competitieronde.

WHC/Hercules won thuis met 31-23 van Arnhem en Hellas was met 19-27 de sterkste bij Dynamico in Oss. Bij het Combinatieteam vervulde Luca Baak een hoofdrol. Hij was met acht doelpunten en zijn gedreven spel de man van de wedstrijd. Ook Tim Vleeshouwer was op dreef en scoorde in kort tijdsbestek viermaal.

Na de rust (12-10) kende WHC/Hercules een sterke opleving en stelde daarmee de overwinning veilig. Tweede doelman Tim Alkemade mocht bij 25-14 de sterk keepende Stefan Stapper vervangen. Ook Alkemade verrichtte een aantal prima reddingen.

Luca Baak (8), Erwin Roeleveld (5), Tim Vleeshouwer (4), Jonah Baak, Tim Frenk en Jari van de Moosdijk (allen 3) waren de beste schutters.

Hellas

Hellas begon bij Dynamico veel te slap. Twee strafworpen en nog een handvol andere vrije kansen werden gemist. Het gevolg was een 6-3 achterstand. Door tactische omzettingen werd snel orde op zaken gesteld.

Coach Roestenburg: “Vooral de verdediging stond goed. Negentien doelpunten tegen is een prima prestatie.” Achter die goed functionerende dekking was doelman Quincy Kompier opnieuw in een uitstekende vorm. In de slotfase speelde Hellas de leeg gestreden thuisclub naar de ruime nederlaag.

Wessel Coster was zowel aanvallend (negen doelpunten) als verdedigend de centrale man. Ook Olivier Beltman (vijfmaal raak) en Ismail Fakhir waren op dreef.

Quintus maakte het regiosucces compleet door met 35-22 van debutant Feyenoord te winnen. Pieter van der Velden was de gevierde man met zes doelpunten.