HMC: NA HET ZUUR NU EEN ZOETE ZATERDAGAVOND

Door HMC - Afgelopen week veel getraind op de snelle  eerste en tweede fase. Op dinsdag met de talentvolle B- jeugd, op donderdag met de tweede damesploeg. En voorafgaand aan de training een teamgesprek o.a. met het verlies in Schiedam als onderwerp.

Dan de zaterdag. Onze gasten waren de dames van Hellas uit Den Haag. Al jaren een vaste tegenstander in de competitie met wisselende resultaten. Thuis meestal winst, winnen in Den Haag staat nog op de bucketlist van de Veerse meiden. Maar vandaag dus thuis in Raamsdonksveer. In de voorbereiding werd er vooral gewezen op de snelle tegenaanval. Na de openingstreffer van de pupil van de week was Hellas meteen bij de les: 0-1. Maar direct antwoord, 1-1 door Merel Smit. Zo bleef het gelijk opgaan tot 8-8, met daarbij al de vijfde van Lisa Pas.

Zo rond de 15e minuut begon het tempospel resultaat op te leveren. In een tijdsbestek van luttele minuten stond er plots 12-8 op de borden. Merlijn Vorstenbosch (eenmaal) en Indy van Vuuren een ware hattrick. De voorsprong werd nog iets uitgebouwd, wat leidde tot een ruststand van 16-11. Een welkome verrassing voor de fans en voor het team zelf uiteraard.

TEMPOSPEL

Tijdens het fruithapje in de rust wees coach Johan Stege nog eens op het gewenste tempospel. HMC heeft een goed gevulde bank, dus voldoende fitte mensen. Die boodschap kwam niet alleen aan, maar werd ook prima uitgevoerd. Lisa Pas en Esther Smits namen hier het voortouw om bij balbezit meteen in de hoogste versnelling richting Haags doel te gaan. Hellas kreeg zo geen kans om de achterstand te verkleinen. Bij 24-19 weer zo’n sterke tussensprint, waarbij Sietske van Cauter het verschil op 10 bracht (29-19) en Nikki Crielaars voor de bitterballen ging met het 30e HMC-doelpunt. Diezelfde Nikki maakte ook de laatste en 33e: eindstand 33-26.

En dat moet gevierd worden, iets waar de meiden zeer goed in zijn (en minder energie kost).

De scores van HMC: Lisa Pas 9, Indy van Vuuren 8, Merel Smit 6, Merlijn Vorstenbosch 4. Nikki Crielaars 2. Zoë van Vliet, Sietske van Cauter, Simone Pieterse en Noa van Vliet ieder 1.

Extraatje: in tegenstelling tot de voorgaande wedstrijd werden alle strafworpen benut.

Komend weekend wacht een verre reis naar Geleen waar het reserve team van eredivisieploeg V&L wacht. Vorig seizoen werd daar ruim verloren. Maar zoals afgelopen zaterdag werd gespeeld, zijn er zeker kansen op een goed resultaat.

cover HMC na winst op Hellas aan het feest

foto club