Matige wedstrijd, toch winst MHV ’81

Door MHV ’81 - Zaterdagavond 12 januari stond voor de dames van MHV ‘81 de eerste thuiswedstrijd van dit kalenderjaar op het programma. Dit keer speelde de ploeg tegen Gemini. De ploeg uit Zoetermeer stond, voorafgaande aan de wedstrijd, elfde op de ranglijst.

MHV kwam in korte tijd met 2-0 voor te staan. Door beide teams werd er slecht afgerond, waardoor er na 15 minuten spelen pas 6-6 op het scorebord stond. De Millse formatie probeerde met snelle aanvallen de wedstrijd naar de hand te zetten, maar Gemini vertraagde het spel enorm. Desondanks wist MHV een voorsprong te pakken: 11-7. Gemini wist, mede doordat men de cirkelspeelsters goed aanspeelde, toch nog een aantal keren te scoren. De teams gingen met een stand van 12-9 richting de kleedkamer.

Marijn Weeren namens MHV '81 in actie, foto Gunther Robbrecht

In de rust werd door coach Van den Akker besproken waar de ruimtes lagen in de aanval. De Gier nam de afspraken in de dekking door. Het eerste doelpunt in de tweede helft was voor Gemini. Na een aantal minuten stond het 13-11. Opnieuw werd niet het spel gespeeld zoals de coaches dat voor ogen hadden. Toch werd er, na de zwakke start in het tweede bedrijf, orde op zaken gesteld. Ondanks een aantal tijdstraffen werd er uiteindelijk regelmatig gemakkelijk gescoord vanuit de snelle aanval. MHV won het matige duel uiteindelijk met 25-18.

Doordat Handbal Venlo verloor van Westlandia, staat MHV’81 na dertien wedstrijden op een tweede plaats in de ranglijst.

Volgende week is BSAC de tegenstander. Zij staan op een zevende plek. Dit is de eerste van drie pittige wedstrijden die MHV de komende weken moet spelen.

Zondag 19 januari start de wedstrijd om 13.45 uur in Maasbree.

cover Marijn Weeren

foto Gunther Robbrecht