NIPTE OVERWINNING VAKO OP LHC

Door VAKO - Een uitwedstrijd op zondag gebeurt niet veel dit seizoen, zondag was dat een van die weinige wedstrijden. In de vroege namiddag in Lemelerveld tegen Auto van Ewijk/ LHC.

De VAKO-dames begonnen fel aan de wedstrijd en bouwden een mooie voorsprong op. Halverwege de eerste helft wees het scorebord 5-10. Niks aan de hand en alles verliep, op wat foutjes na, goed. Helaas werden die fouten later in de eerste helft afgestraft: na enkele wissels zijn de gasten niet meer bij de les en loopt het niet. De voorsprong wordt nog vlak voor de rust uit handen gegeven: 14-14. Ook hier kan je nog winst uittrekken, maar dan moest de knop wel om.

Coach Sandra van Bergen wijst de dames op de gemaakte afspraken bij aanvang van de tweede helft. Sterk in de verdediging waar Anne Wiering een hoofdrol vervulg met een paar goed geblokte schoten. Ook Jolanda Liewes was weer bij de selectie aangesloten door een blessure bij Zoë Abbingh, opgelopen tijdens de training afgelopen week. Jolanda deed het goed bij haar rentree en stopte zelfs een penalty.

De tweede helft gaat gestaag en gelijk op. Er wordt vechtlust getoond en alles op alles gezet. Het resulteert in een nipte 27-28 overwinning maar ook deze tellen. Dus twee punten mee naar Vries. De derde plek is hierdoor versterkt.

VAKO speelt nog 3 wedstrijden. Komende zondag om 13:35 uur tegen Actief Klazienaveen.