ONDANKS FOUTENFESTIVAL WINT MHV’81 HECTISCH DUEL

Door MHV ’81 - Afgelopen zaterdag speelde MHV’81 in een volgepakte Looierij de thuiswedstrijd tegen DSS uit Heemskerk. De jeugdleden van MHV hadden handbalkamp en waren fraai uitgedost in de zaal om de dames naar de overwinning te begeleiden. Het zorgde voor een geweldige sfeer! Fie Jacobs en Noor van Melis mochten het spektakel vanaf de bank mee beleven. Medifit uit Oss was wedstrijdsponsor. Met uiteindelijk een zwaar bevochten 30-28 zege blijft de ploeg uit Mill op koers voor promotie.

De wedstrijd begon in hoog tempo waarbij over en weer gescoord werd. Lieke van Baal kreeg vanaf het eerste fluitsignaalpersoonlijke dekking waardoor ze nauwelijks speelruimte kreeg. Dit betekende wel dat andere speelsters meer ruimte kregen. Tot 5-5 ging het gelijk op. Vanaf dat moment mistte MHV een paar kansen en drukte DSS door. De fysiek sterke ploeg had een sterke opbouwster maar ook vanuit beide hoeken werd vaak gescoord. DSS liep uit tot 7-9 maar groter werd de marge niet. Halverwege de eerste helft kwam MHV weer op gelijke hoogte. DSS nam een time-out in een vermakelijke wedstrijd. Goed was het niet, spannend en strijdbaar was het wel. Pas bij 14-13 via Yolante Nijboer, kwam MHV weer op voorsprong. Echter in het fluitsignaal voor de rust maakte DSS weer gelijk.

Na rust pakte MHV direct een voorsprong maar de bezoekers uit Heemskerk kwamen weer op 20-20. Op dat moment wist MHV met vier fraaie treffers op rij op 24-20 te komen. Dat bleek later de genadeklap voor DSS. MHV had het tempo nog wat opgeschroefd en Nienke van de Boom keepte beter dan in de eerste helft. Richting het einde van de wedstrijd kregen de bezoekers veel tijdstraffen; MHV was niet meer af te stoppen. Jara Jacobs stopte een strafworp en Chiara van Katwijk, Fenna Siebers en Maud van Schipstal scoorde iedere aanval. Toen de marge toch weer twee doelpunten werd was het uitgerekend Sterre Jacobs die, na lange afwezigheid, de wedstrijd in het slot gooide. De eindstand werd 30-28.

Vervolgens bleek dat Wijhe ’92 verloren had waardoor MHV de promotieplek weer overgenomen heeft. Er zijn nog drie wedstrijden te gaan. Komende zondag, 28 april, spelen de dames om 13.00 uur thuis tegen Foreholte. De uitwedstrijd werd (onnodig) verloren dus er is wat goed te maken. We rekenen weer op volle tribunes!

cover Sterre Jacobs keerde na een blessure weer terug bij MHV'81

foto archief Günther Robbrecht