Opnieuw zege voor DSS

Door DSS – Afgelopen zaterdag speelde DSS thuis, in Sporthal de Waterakkers, tegen Hercules uit Den Haag. Afgelopen seizoenen is gebleken dat DSS vaak moeite heeft met deze Haagse ploeg. De beste manier om hen te bespelen was met een offensieve dekking waarbij de passing onder druk werd gezet en veel snelheid in de omschakeling van dekking naar aanval.

DSS kreeg eerst twee ballen om haar oren voordat ze zelf wist te scoren. Er was echter geen paniek bij de Heemskerksen en zij lieten de achterstand ook niet verder oplopen, zoals afgelopen wedstrijden wel geregeld gebeurde.

De offensievere defensie van DSS stond redelijk. De speelsters van Hercules waren baltechnisch niet heel vaardig, met als gevolg dat DSS achterin als team goed georganiseerd stond en de verdediging deed wat ze moest doen. Met name Natasja de Vries was niet te passeren.

De dames wisten de achterstand van 0-2 om te buigen naar een gelijke stand van 3-3 en vervolgens een voorsprong te pakken van 6-3. Langzaam maar gestaag werd de voorsprong groter (10-6, 15-10) en de teams gingen de kleedkamer in met een verschil van 6 punten: 16-10.

DSS wist dat het erg belangrijk was om niet te verslappen en juist door te pakken! Vorige week hadden zij zelf een achterstand van 11 punten teruggebracht naar 5. Dat betekende dat de speelsters ook na rust alert waren en dat een goede tweede helft van belang was om de winstpunten in Heemskerk te houden.

DSS startte fel en het verschil werd zelfs 10 punten: 20-10.  Met name de opbouwspeelsters waren hierin bepalend. Vervolgens kende DSS een iets mindere fase waarbij zij in ondertal stonden en Hercules een aantal keer van afstand wist te scoren: 23-15.

Maar DSS ging door; het bal- en looptempo bleef hoog en de doelgerichtheid bleef aanwezig. De overwinning kwam geen enkel moment meer in gevaar en de teams verlieten het veld met een stand van 30-21.

Komend weekend is DSS  vrij. Het daarop volgende weekend speelt de ploeg uit Heemskerk tegen de reserves van SEW in Wognum. De eerst volgende thuiswedstrijd is zaterdag 6 november (19:30 uur) tegen de reserves van Quintus.

Toppertje van de week: Milaya van Valderen (E1)

Doelpunten DSS: Angelique de Groot (9), Kim de Ruyter (9), Britt van Elsacker (5), Ilse Groot (2), Maxime Sinnige (2), Natasja de Vries (2) en Yvett van Dijk (1).