SASJA OPENT KAMPIOENSRONDE MET WINST OP LEBBEKE

Door Sasja / Dirk Faes - Een wedstrijd met een goed begin, maar al snel zakte het tempo en tegelijkertijd de nauwkeurigheid in passes en afwerking. Met als gevolg dat we het merendeel van de wedstrijd Lebbeke te dicht lieten komen om de wedstrijd rustig te kunnen uitspelen. Maar Biobest Sasja hield de punten in eigen huis en dat is het belangrijkste: 32-27.

Een goed begin van de wedstrijd met een 3-0 via Koenraad en Ewout Van Ransbeeck en Dree Riské. Na een kwartier spelen stond het zelfs 9-3. Onnodig sloop er dan nervositeit in ons spel, waardoor het wat stokte en zo sloop Lebbeke dichterbij. Maar Zico Oosters en Seth Andre droegen meer dan hun steentje bij en zorgden er voor dat we toch nog met drie doelpunten voorsprong konden gaan rusten, 17-14.

De tweede helft ging eigenlijk verder zoals de eerste gestopt was. Enkele mooie acties afgewisseld met balverlies of een slechte pas. Ferre Dierick werd ook meer in het spel betrokken en deed zijn duit in het zakje. De voorsprong werd wel behouden, maar werd ook niet verder uitgediept. Het was het doelpunt van aanvoerder Nemanja Kostic die een paar minuten voor het einde een geruststellende 31-27 op het bord zette. Zico mocht de score afsluiten, 32-27.

Proficiat jongens. De eerste play-off punten zijn binnen. Volgende week naar Doornik. Maar eens we terug op kruissnelheid zijn moet ook dat een haalbare kaart worden.

Voor Sasja: Nick Van Der Ent (30’), Bas Verhoeven (30’); Ferre Dierick 2, Zico Oosters 6, Dries Stienen, Nemanja Kostic 1, Dree Riské 4/2 strafworpen, Koenraad Van Ransbeeck 7 / 1 strafworp, Qamar Trari, Ewout Van Ransbeeck 9, Jens Boden 1, Badr Trari, Seth Andre 2, Ferre De Loose, Dzmitry Puchkouski,
Strafworpen: Sasja 3/3 – Lebbeke 3/3
Tijdstraffen: Sasja 1 x 2’ - Lebbeke 0 x 2’
Scheidsrechters: Bernaerts – Truyts
UITSLAGEN:
Houthalen – HUBO 2 29-24; Kraainem – Tournai 25-21; Sasja – Lebbeke 32-27.