SASJA TOCH LANGS TOURNAI

Door Sasja / Dirk Faes - Een slechte wedstrijd kon Biobest Sasja met een overwinning afsluiten, moet ook al eens kunnen. Gelukkig was de overwinning voor ons. Het had even goed anders kunnen uitdraaien. Maar een goede periode in de tweede helft maakte het verschil: 24-26.

Het begin van de wedstrijd was al rommelig met slechte afwerking langs beide kanten. We kwamen wel 0-2 voor, omdat Doornik er bijna 6 minuten over deed om de eerste keer te scoren. Maar dan ging het wel naar 3-2. De verdedigingen gaven aan beide kanten niet thuis, maar toch liep de score niet hoger op door slechte passes en slechte afwerking. Het was een staaltje van meespelen met de andere ploeg. Ruststand 12-12.

Het begin van de tweede helft ging de score nog gelijk op. Maar Nemanja Kostic nam zijn ploeg op sleeptouw, Dries Stienen schudde een knap afstandsshot uit de mouw en Ewout Van Ransbeeck vond zijn juiste shot terug. Zo werd er toch een kloofje gemaakt, 14-18. Nadien ging het terug meer gelijk op, maar we konden wel een verschil behouden. Het werd nog even spannend toen Doornik op twee minuten van het einde nog tot op 1 doelpunt terug kon komen. Maar Ferre Dierick kon het afmaken met zijn derde van de avond.

Ok, dus geen goede wedstrijd. Aan de andere kant, een verplaatsing naar Doornik is altijd moeilijk en ze zijn wel blijven strijden EN de twee punten gaan mee naar Hoboken. Dus een positieve afsluiter.

Sasja: Nick Van Der Ent 60’, Bas Verhoeven; Ferre Dierick 3; Zico Oosters 2; Dries Stienen 4; Nemanja Kostic 2; Dree Riské 7/4 strafworpen; Koenraad Van Ransbeeck 1 strafworp; Qamar Trari; Ewout Van Ransbeeck 8; Jens Boden; Badr Trari; Seth Andre; Ferre De Loose; Dzmitry Puchkouski
Strafworpen: Sasja 4/4 – Doornik 1/2
Tijdstraffen: Sasja 4 x 2’ - Doornik 5 x 2’
Scheidsrechters: Depoortere – Verschaeve
UITSLAGEN PLAY OFFS
HUBO 2 – Kraainem 29-30; Lebbeke – Houthalen 22-32; Tournao – Sadja 24-26.
UITSLAGEN PLAY DOWNS:
Gent – Atomix 29-27; Kortrijk – Eynatten 33-29.

cover Ewout Van Ransbeek: acht treffers voor Sasja

foto Alain Decamps