SASJA TREKT ZEGE OVER DE STREEP IN LEBBEKE

Door Sasja / Dirk Faes - Een rollercoaster van een wedstrijd. Een tegenstander die uitstekend aan de wedstrijd begon. Decompressie van onze kant? Er was in ieder geval veel te beleven zaterdagavond. Uiteindelijk pakte Biobest Sasja de punten mee uit Lebbeke: 27-31.

Als je na een goede 10 minuten al 9-2 in het krijt staat, kan je wel spreken van een slechte start. Lebbeke begon furieus aan de wedstrijd, alles lukte. Bij onze jongens stond de verdediging volledig niet op punt en lukte niets. De deklat en doelpalen werkten ook niet echt mee. Een strafworp werd gemist, kortom, het draaide niet. Tot coach Kevin Jacobs een time-out nam. De meest effectieve time-out dit seizoen misschien wel. Dree Riské, Koenraad en Ewout Van Ransbeeck en Dries Stienen op een zestal minuten terug tot 9-9. Bas Verhoeven, die Nick Van Der Ent was komen vervangen in doel, toverde enkele magische reddingen uit zijn mouwen. Alles te herdoen dus. Het vervolg van de eerste helft verliep wel gelijk opgaand: 15-15.

Na de rust sloeg Sasja onmiddellijk een mini kloofje van 3 doelpunten. Langzaam maar zeker werd deze verder uitgebouwd. Dries Stienen speelde misschien wel zijn beste wedstrijd van het seizoen (2 doelpunten in de eerste helft, 5 in de tweede helft) en bovendien nog uitstekend verdedigingswerk. Maar ook de andere spelers droegen meer dan hun steentje bij. Toch lieten we de tegenstander nog terug komen tot op 3 doelpunten. Maar de Hobokenaars konden het hoofd koel houden en speelden de wedstrijd mooi uit: 27-31.

Nog 4 wedstrijden te gaan, 4 stevige tegenstanders. Het zal zaak zijn geconcentreerd te blijven vanaf de eerste minuten. Maar we zijn er van overtuigd dat de spelers daar nu wel alles aan zullen doen.

Voor Sasja: Nick Van Der Ent 9’, Bas Verhoeven 51’; Ferre Dierick 3, Zico Oosters 2, Dries Stienen 7, Nemanja Kostic 2, Dree Riské 3, Koenraad Van Ransbeeck 7, Ewout Van Ransbeeck 5, Broes Geens 2, Qamar Trari, Ferre De Loose, Badr Trari.
Tijdstraffen: Sasja 4 x 2’ - Lebbeke 3 x 2’ en 1 x rood
Scheidsrechters: Steenwinckels - Steenwwinckels