STRIJDEND SITTARDIA PAKT PUNT TEGEN KOPLOPER DYNAMICO

Door Sittardia - De afgelopen trainingen stonden voor de heren van Sittardia in het teken van het dichtsmeden van de verdediging. Tegenstander Dynamico 2 (ongeslagen op kop) scoort gemiddeld 32 doelpunten per wedstrijd dus een sleutel tot succes lag in de dekking.

De wedstrijd begon dramatisch voor de thuisploeg. Middels een tweetal onderscheppingen pakten de gasten een makkelijke 0-2 voorsprong. Sittardia scoorde via de rechterhoek tegen maar Dynamico wist het doel via hun cirkel te makkelijk te vinden. De Osse opbouwers werden weliswaar prima van het scoren afgehouden maar hierdoor ontsnapte de cirkel aan de aandacht. Ook werd er soms te onbesuisd aan de noodrem getrokken en de in totaal 6 penalty’s werden door de gasten prima ingeschoten.

Bij Sittardia werden drie kansen gemist om vanuit een strafworp te scoren. De rust werd bereikt met een 10-12 tussenstand. In het kleedlokaal werden de gemaakte afspraken nogmaals doorgenomen met als resultaat dat de gasten maar 5 maal wisten te scoren in de tweede helft.

De laatste 8 minuten van de wedstrijd wist de wederom prima acterende doelman Patrick Veraart het doel schoon te houden. Ook Sittardia wist in de tweede helft maar zeven maal te scoren maar dit was voldoende om een punt te pakken tegen de ploeg die hiermee zijn tweede punt inleverde deze competitie. 17-17.

UITSLAGEN EN STANDEN LANDELIJKE COMPETITIES: