‘Tam en lafjes’: plek vijf ver weg voor Kwiek

Bron: Handbaloost.nl - Middels een best-of-two kan Kwiek nog een plekje stijgen in de alternatieve competitie. Maar na de 38-25 nederlaag van zaterdag lijkt dat een onmogelijke opgave voor de ploeg die zesde staat. SEW mag volgende week in Raalte de klus afmaken.

Vorige week stonden beide ploegen ook tegenover elkaar. Ook toen won SEW (35-32), maar het verschil onderling was klein. Zaterdagavond was dat een ander verhaal. “We hadden een collectieve offday,” constateerde trainer Lars Hoogeveen. “Dat was voor mij ook bijzonder om mee te maken. Ik heb wat dingen geprobeerd, maar het maakte geen verschil. De klad kwam erin en het was klaar.”

De coach baalde vooral van het gebrek aan strijd dat hij bij zijn ploeg zag. “Als je slecht speelt, kan ik daar op zich mee leven. Maar dat je geen strijd levert, vind ik veel vervelender. Het was gisteren lafjes, tam. Daar kom je in de eerste divisie soms nog mee weg, maar op dit niveau niet.”

Knieklachten

Hoogeveen kon geen beroep doen op de jonge middenopbouwster Daphne Luchies. De speelster van de HandbalAcademie scheurde onlangs haar kruisband af. Ook cirkelspeelster Maron Schepers bleef aan de kant. “Zij heeft ook knieklachten, maar dat is gelukkig niet zo ernstig. Uit voorzorg speelde ze niet mee. Daphne is een ander verhaal. Zij ligt er lang uit en weet nu al dat ze een seizoen kwijt is. Voor ons vervelend, want de spoeling wordt dunner. Maar voor haar is het natuurlijk verschrikkelijk. Ze is een groot talent en het ging echt goed.”

Astrid Uitslag was de stand-in voor Schepers. De speelster van het tweede, zij stapte in de zomer van 2019 van Dalfsen over naar Kwiek, is terug van een kruisbandblessure. Tegen SEW stond ze een paar minuten in het veld en wist één keer te scoren.

Motiveren

Volgende week speelt Kwiek nog eenmaal tegen SEW, daarna geniet de selectie van een maand vakantie. Hoogeveen: “Ik hoop toch niet dat ik ze voor dat duel hoef te motiveren. Als ik vroeger als speler zo’n slechte wedstrijd speelde, dan was ik gemotiveerd genoeg. Zo wil je niet afsluiten.”

Doelpunten Kwiek: Jessica Hilbrands 5, Nel Veldhuis 4, Lisa Bosch 3, Romé Steverink 3, Marit Winkels 3, Tessa Hilbrands 2, Anouk van Rijssen 2, Floor Liefers 1, Floor Tutert 1, Astrid Uitslag 1.

cover archieffoto HSP / Johan Wolff