Twee nederlagen op rij voor Venlose koploper

Door Handbal Venlo - Het was een vervelende week voor de opleidingsploeg van Cabooter group/Handbal Venlo. De midweekse inhaalwedstrijd tegen streekgenoot Bevo HC ging met 26-24 verloren en afgelopen zondag tegen de buren uit Maasbree bleek BSAC met 26-23 te sterk.

In beide wedstrijden hadden de Venlose dames niet het juiste antwoord op de tactiek van de tegenstanders. Zowel verdedigend als aanvallend gaven de blauwhemden niet thuis en gaven binnen vijf dagen hun koppositie virtueel prijs aan concurrent MEOS. De voornaamste concurrent voor de titel leed dit weekend ook een verrassende nederlaag, maar daar wist de ploeg van coach Idink dus niet van te profiteren. MEOS heeft twee wedstrijden minder gespeeld, maar wel één verliespunt minder dan de Venlose reserves.

Afgestraft

Idink was er zondag goed ziek van en vond beide nederlagen terecht. maar laat direct weten nog alles in eigen hand te hebben. “We wisten kort voor aanvang van de wedstrijd tegen BSAC dat MEOS verrassend had verloren. Bij winst zouden we dus op drie punten kunnen komen van MEOS. Helaas liep het allemaal anders en kunnen we niet anders dan de handen in eigen boezem steken. Ik vind dat we de laatste weken niet ons beste spel spelen, maar tegen de zwakkere tegenstanders uit deze poule kom je daar nog mee weg. Tegen een sterk Bevo en een zeer gedreven BSAC (zonder hars) werden we twee keer afgestraft voor ons eigen matige spel. Daarnaast missen we veel te veel open kansen die we toch nog weten te creëren. Maak je die, dan zou je deze slechte wedstrijden stiekem toch nog kunnen winnen. Terecht of niet, dat had mij niet zoveel uitgemaakt. Maar goed, dat doen we niet, dus moeten we nu alle zes resterende wedstrijden winnen. Er is geen foutmarge meer. Vanaf dinsdag gaan we ons voorbereiden op de dubbele confrontatie met V&L 2. Tussendoor nog de midweekse en harsloze uitwedstrijd tegen Oliveo. De uitwedstrijd tegen Hellas dient ook nog ergens gepland te worden, maar op 7 mei staat de topper in Venlo tegen MEOS op het programma. Als wij die wedstrijd zonder fouten weten te bereiken, dan is nog alles mogelijk. Maar dan moet het spel vanaf komende zaterdag op alle fronten wel drie niveaus beter.”